فشار فعالان ضداسرائیلی در آمریکا بر کمپین هریس برای تحریم تسلیحاتی تل‌آویو

فشار فعالان ضداسرائیلی در آمریکا بر کمپین هریس برای تحریم تسلیحاتی تل‌آویو
پنج‌شنبه 18 مرداد 1403 - 20:01

نشریه «نیوزویک» با اشاره به تاثیرگذاری گروه‌های حامی فلسطین در نتایج انتخابات آمریکا و تلاش «جنبش ملی غیرمتعهد» این کشور در اعمال فشار به دولت برای آتش‌بس فوری و دائمی در غزه، نوشت که این گروه‌ها همزمان با داغ شدن کمپین هریس-والز خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم اسرائیل از سوی نامزد دموکرات‌ها شدند.

العالم - آمریکا

براساس گزارش این رسانه آمریکایی، چند نفر از مقامات عالی رتبه «جنبش ملی غیرمتعهد» آمریکا و گروه‌های حامی فلسطین در این کشور، دیروز (چهارشنبه) با کامالا هریس معاون رئیس جمهوری و تیم والز فرماندار ایالت مینه سوتا که به تازگی به عنوان یار انتخاباتی هریس معرفی شده است، ‌ملاقات کردند.

این گزارش افزود: فعالان ضد اسرائیلی در این دیدار نگرانی‌های خود در مورد «تامین سلاح از سوی ایالات متحده برای جنگ و اشغالگری اسرائیل علیه فلسطینیان» را با نامزد دموکرات ها و معاون او مطرح کردند. به گفته این سازمان، آنها همچنین خواستار ملاقات با هریس برای بحث در مورد تحریم تسلیحاتی اسرائیل و آتش بس دائمی در غزه شدند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: معاون رئیس‌جمهور برای دیدارهای آتی با رهبران غیرمتعهد برای بحث در مورد تحریم تسلیحاتی اعلام آمادگی کرده است.

این در حالی است که جنبش ملی غیرمتعهد در جریان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانست بیش از ۱۰۰ هزار نفر را همسو کند تا رای خود را در انتخابات مقدماتی میشیگان از جو بایدن ‌رییس جمهوری آمریکا به دلیل حمایت دولت ایالات متحده از اسرائیل دریغ کنند. همه آنها به جای بایدن کادری با برچسب «عدمتعهد» را علامت گذاری کرده بودند.

نیوزویک افزود: هرچند هریس مکرراً موضع (ادعایی) خود مبنی بر حق دفاع اسرائیل از خود را تکرار کرده است اما در مورد وضعیت انسانی غزه نیز بارها سخن گفته است. در گزارشی از تماس کاخ سفید در ارتباط با تماس ماه ژانویه(دی ماه ۱۴۰۲) وی با اسحاق هرتزوگ رئیس‌ رژیم صهیونیستی، آمده است: معاون رئیس جمهور مواضع آمریکا را تکرار کرد از جمله اینکه اسرائیل باید امن باشد و نباید فلسطینی ها به صورت اجباری از غزه جابه جا شوند و فلسطینی ها باید افق سیاسی امیدوارکننده ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در انتخابات ایالتی میشیگان که محل سکونت جامعه بزرگ اعراب مریکایی است، مخالفان جنگ از رای دهندگان دموکرات خواسته بودند تا در انتخابات مقدماتی رای «عدم تعهد» بدهند تا مخالفت خود را با حمایت قاطع دولت بایدن از حملات رژیم اسرائیل که حدود 40 هزار فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است، اعلام کنند.

آمریکایی‌های عرب‌تبار پنج درصد آرای میشیگان، ۱.۷ تا ۲ درصد آرای پنسیلوانیا و نیز اوهایو را اختیار دارند. بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰ با جذب ۵۰.۶ درصد آرای میشیگان در مقابل ۴۷.۸ درصد آرای ترامپ پیروز شد. او همچنان در پنسیلوانیا با کسب ۵۰.۰۱ درصد آرا و تنها با اختلاف ۸۱ هزار رای بر ترامپ غلبه کرد.

پربیننده ترین خبرها