در جنگ بین دو همسایه.. کره جنوبی دوباره "زباله باران" شد!

در جنگ بین دو همسایه.. کره جنوبی دوباره
يکشنبه 21 مرداد 1403 - 12:35

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی حدود 240 بالون مملو از زباله را به سمت کره جنوبی فرستاد و حدود 10 بالن از آنها در جنوب فرود آمد.

العالم - آسیا

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی حدود 240 بالون مملو از زباله را به سمت این کشور فرستاده که حدود 10 بالن از آنها در جنوب فرود آمده است.

به گزارش خبرگزاری کره جنوبی "یونهاب" به نقل از ارتش این کشور "پس از پرتاب بالون زباله توسط کره شمالی در دیروز شنبه، تا ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی (0100 GMT)، هیچ بالن معلقی در هوا مشاهده نشده ،و تنها تعداد بسیار کمی از بالون ها در مناطق شمالی استان "جیونجی" در اطراف سئول فرود آمده اند،جایی که به نظر می رسد کره شمالی با وجود بادهایی که در جهت شمال و شمال شرق می وزد آنها را فرستاده است.

در اوایل صبح امروز، آژانس پلیس منطقه‌ای "جيونججي بوكبو" اعلام کرد که دو گزارش مربوط به بالن‌های شمال دریافت کرده است که تنها حاوی ضایعات کاغذ و بطری های پلاستیکی بوده و مواد خطرناکی را حمل نمی کرده اند.

کره شمالی با بیش از دو هفته تاخیر ،دیروز شنبه، برای اولین بار دوباره عملیات ارسال بالن زباله خود را از سر گرفته و از 28 ماه می گذشته تاکنون در اقدامی تلافی جویانه علیه ارسال بالن های حامل اعلامیه های ضد "پیونگ یانگ" که توسط فراریان کره شمالی به کره جنوبی صورت گرفته، بیش از 3600 بالون زباله را به سوی همسایه جنوبی خود "شلیک" کرده است.

در پاسخ به این اقدام کره شمالی، کره جنوبی نیز از اواسط ژوئیه برنامه های تبلیغاتی تمام عیاری را بر ضد "پیونگ یانگ" از طریق بلندگوهای مرزی و ارسال اعلامیه های ضد حکومتی آن، ترتیب داد که نارضایتی وخشم کره شمالی را برانگیخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها