هاآرتص: نشست مصر آخرین فرصت بازگرداندن اسرای اسراییلی و کاهش خطر جنگ منطقه ای است

هاآرتص: نشست مصر آخرین فرصت بازگرداندن اسرای اسراییلی و کاهش خطر جنگ منطقه ای است
يکشنبه 21 مرداد 1403 - 18:27

نشریه عبری هاآرتص بر ضرورت آتش‌بس و توافق تبادل اسرا با حماس برای بازگرداندن اسرای صهیونیست نزد حماس در غزه تاکید کرد.

العالم - فلسطین

به گزارش رای الیوم، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای نوشت: اکنون "آخرین فرصت برای بازگرداندن زندانیان" است و "هر روز درگیری منطقه را به تشدید و تنش بزرگ نزدیکتر می کند."

هاآرتص خاطرنشان کرد: نشست اضطراری (مذاکرات آتش بس)‌ که پنجشنبه آینده در مصر برگزار خواهد شد، آخرین فراخوان برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای مدیریت توافقی است که اسرای اسرائیلی را بازگرداند و خطر جنگ منطقه ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این روزنامه بیانیه مشترک ایالات متحده، قطر و مصر در روز پنجشنبه گذشته را "تلاش ناامیدانه" این سه کشور توصیف و خاطرنشان کرد: "دیگر زمانی برای تلف کردن وجود ندارد و هیچ بهانه ای برای تاخیر بیشتر نیست.

این روزنامه عبری در ادامه به قتل عام فاجعه بار مدرسه تابعین در شهر غزه نیز اشاره کرد و نوشت: صحنه‌های هولناک حمله دیروز (شنبه 20 مرداد ماه) ارتش «اسرائیل» بار دیگر نشان می‌دهد که هر روز درگیری منطقه را به تشدید تنش‌ها نزدیک‌تر می‌کند و حتی اگر آن‌طور که «اسرائیل» می‌گوید، شمار کشته ها کمتر بوده باز هم چیزی را تغییر نمی‌دهد و این جنگ باید متوقف شود.

هاآرتص تایید کرد که انتخابات آمریکا در کنار بدبینی فزاینده در قطر و مصر، دستیابی به توافق آتش بس در غزه را در آینده نزدیک دشوار کرده و ترس از تشدید تنش منطقه ای را افزایش خواهد داد.

به نوشته این روزنامه، میانجی ها متوجه شده اند که نتانیاهو به جای بازگرداندن اسیران و پایان دادن به جنگ، ترجیح می دهد ائتلاف سست حکومتی خود را حفظ کند.

ها آرتص در پایان خاطرنشان کرد: دولت و نخست وزیر باید به افکار عمومی، درد و رنج خانواده‌های اسرای اسرائیلی و فروپاشی اقتصادی ده‌ها هزار خانواده گوش فرا دهند و جنگ باید پایان داده شود و اسرا باید بازگردانده شوند چرا که از دست رفتن فرصت و عدم معامله در این زمان ممکن است سرنوشت زندانیان اسراییلی را یک بار برای همیشه رقم بزند.

پربیننده ترین خبرها