عذرخواهی کوکاکولا به خاطر جانبداری از رژیم اشغالگر

عذرخواهی کوکاکولا به خاطر جانبداری از رژیم اشغالگر
دوشنبه 22 مرداد 1403 - 21:20

شرکت کوکاکولا  پویش تبلیغاتی پرهزینه‌ای با حضور یک بازیگر مشهور تلویزیون از  جنوب آسیا راه انداخت بدون اینکه به هدف خود برسد.

العالم - آمریکا

فروش این شرکت آمریکایی در نتیجه پویش تحریم محصولاتش در واکنش به جنگ رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه پس از عملیات هفتم اکتبر در تاریخ 7 اکتبر کاهش یافت.

برخی از شرکت‌ها مانند کوکاکولا که هدف این پویش بودند، مواضع دوستانه‌ای در قبال اسرائیل اتخاذ کرده‌ و برخی نیز روابط مالی با رژیم داشته یا در آنجا سرمایه‌گذاری کرده بودند.

با گسترش پویش، فراخوان‌های تحریم در رسانه‌های اجتماعی ده‌ها شرکت و محصول را در خاورمیانه و آسیا شامل شد و خریداران را بر آن داشت تا به جایگزین‌های محلی روی بیاورند.

براساس اعلام گزارش واشنگتن پست، برندهای بزرگ آمریکایی مانند کوکاکولا، مک دونالد، استارباکس و کی اف سی، شاهد کاهش فروش در مناطق تحریم شده مرتبط با جنگ غزه بودند.

کوکاکولا پس از کاهش حدود 23 درصدی فروش در بنگلادش، با تبلیغاتی با حضور "شرف احمد گیبون" بازیگر مشهور در نقش صاحب فروشگاه، به مشتریان اطمینان داد که کوکاکولا محصول اسرائیلی نیست و با جوامع اسلامی ارتباط دارد.

در طول این تبلیغ که در بازار شلوغ بنگلادش فیلمبرداری شده، صاحب فروشگاه به جذابیت جهانی کوکاکولا می‌بالد و می‌گوید شایعات مبنی بر ساخت این محصولات در فلسطین اشغالی نادرست است.

در ویدئو شنیده می‌شود که می‌گوید: "بچه‌ها گوش کنید، کوکاکولا اصلا مال آن مکان نیست"، بدون اینکه مستقیما به اسرائیل اشاره کند.

او می‌گوید: در 138 سال گذشته، مردم در 190 کشور در ترکیه، اسپانیا و دبی کوکاکولا می‌نوشند. حتی فلسطین نیز یک کارخانه کوکاکولا دارد.

اما کارخانه فلسطینی مذکور در یک شهرک اسرائیلی در شرق بیت‌المقدس قرار دارد که طبق قوانین بین المللی، غیرقانونی تلقی می شود.

این ادعا، بلافاصله واکنش هایی را در محکوم کردن آن به دنبال داشت و خشم بیشتری را نسبت به کوکاکولا ایجاد کرد، آنها نیز این تبلیغ را از همه کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی حذف کردند.

بازیگران حاضر دراین تبلیغات نیز تهدید به مرگ شدند.

این شرکت در اولین اظهارات خود در مورد این جنجال، این پویش را یک اشتباه تاسف‌بار خواند.

پربیننده ترین خبرها