حماس، فردا در نشست‌ دوحه شرکت نمی‌کند

حماس، فردا در نشست‌ دوحه شرکت نمی‌کند
چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 12:23

نمایندگان جنبش حماس فردا (پنجشنبه) در نشست‌ دوحه برای بحث درباره آتش بس در باریکه غزه و توافق برای تبادل اسیران شرکت نمی کنند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش منابع خبری، یکی از مسئولان ارشد جنبش حماس اعلام کرده است که نمایندگان این جنبش فردا (پنجشنبه) در نشست‌ دوحه برای بحث درباره آتش بس در باریکه غزه و توافق برای تبادل اسیران به علت کارشکنی های رژیم صهیونیستی و مانع تراشی های نخست وزیر این رژیم شرکت نمی کند.

شبکه المیادین به نقل از یک مسئول ارشد جنبش حماس که نامی از وی نبرده است، گزارش داد: نمایندگان این جنبش در نشست‌ دوحه که قرار است فردا (پنجشنبه) برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که جنبش حماس آغاز مذاکرات جدید (در دوحه) بدون استناد و پایبندی به پیشنهاد توافق اخیری را که در دوم جولای گذشته ارایه کرد، نمی پذیرد.

این مقام حماس گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شروط جدیدی وضع کرده است که روند مذاکرات را برهم می‌زند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا گزارش داد که در آستانه آغاز دور جدیدی از مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس در باریکه غزه، نتانیاهو بار دیگر شروط جدیدی را اعلام کرده است.

نتانیاهو خواهان آزادی فوری ۳۳ اسیر در قید حیات رژیم صهیونیستی شده و همچنین از مذاکره کنندگان خود خواسته است تا نظر این رژیم در مورد هویت اسرای فلسطینی مورد درخواست حماس برای آزادی ملاک اصلی قرار گرفته و ساز و کار بازگشت فلسطینیان به مناطق زندگی خود در شمال باریکه غزه نیز مشخص شود.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

پربیننده ترین خبرها