خانواده‌های اسرای صهیونیست بار دیگر عازم «کنست» شدند

خانواده‌های اسرای صهیونیست بار دیگر عازم «کنست» شدند
چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 14:48

جمعی از خانواده‌های اسرای صهیونیست بار دیگر برای اعتراض به بی‌تفاوتی کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی نسبت به سرنوشت اسیران صهیونیست عازم کنست (پارلمان) این رژیم شدند.

العالم - آمریکا

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از عزیمت دوباره خانواده های اسرای صهیونیست به کنست مطابق هر هفته برای اعتراض به سیاست های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم نسبت به پرونده اسیران صهیونیستی که در اسارت مقاومت فلسطین در نوار غزه به سرمی برند، خبر داد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره هدف خانواده های اسرای صهیونیست از یورش به کنست، گفت: خانواده ها به کنست هجوم آوردند تا به نمایندگان کنست و وزیران کابینه نتانیاهو یادآوری کنند که ۳۱۳ روز است که ۱۱۵ اسیر در اختیار حماس هستند.

خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را مقصر و عامل شکست مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس با مقاومت فلسطین می‌دانند. آنها در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند که نتانیاهو به جای تلاش برای دستیابی به توافق برای تبادل اسیران، در راستای تشدید تنش ها گام برمی‌دارد.

تاکنون چند دور مذاکره میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به آتش بس، به میانجیگری مصر، قطر و آمریکا برگزار شده، اما نتیجه ای نداشته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید، علت ناکامی در رسیدن به توافق اعلام کرده اند.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کرده بودند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می‌شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته‌ها و شرط و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می‌ریزد و آنها دست خالی از مذاکرات باز می‌گردند.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز پیش تر به نقل از یک منبع در حماس از عدم حضور نمایندگان این جنبش در مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه خبر داد.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم اشغالگر و مقاومت فلسطین، در بیانیه ای از طرفین دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

جنبش حماس یکشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در باریکه غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

حماس در این بیانیه از میانجی‌ها خواست تا طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد.

پربیننده ترین خبرها