حماس: مذاکرات کنونی را بی‌فایده می‌دانیم/ هدف از آن سرپوش گذاشتن بر جنایت نتانیاهو است

حماس: مذاکرات کنونی را بی‌فایده می‌دانیم/ هدف از آن سرپوش گذاشتن بر جنایت نتانیاهو است
چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 14:20

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان درباره دور جدید مذاکرات درباره دستیابی به‌ آتش بس و تبادل اسیران در شهر دوحه قطر گفت: جنبش حماس از سرگیری مذاکرات از صفر را بی فایده و هدف از آن را سرپوش گذاشتن بر جنایت نتانیاهو می داند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«احمد عبدالهادی» روز چهارشنبه اظهار داشت: جو کنونی مذاکراتی که قرار است همزمان با آمادگی محور مقاومت برای انتقام گیری برگزار شود، حاکی از فریب و وقت کشی توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان اضافه کرد: از ما می خواهند که مذاکرات را از نقطه صفر و قبل از صفر شروع کنیم و این به سود ملت فلسطین نیست.

عبدالهادی گفت: در مذاکراتی که هدف آن سرپوش گذاشتن بر جنایت های نتانیاهو و کابینه تندرو اوست شرکت نخواهیم کرد.

وی که با المیادین گفت وگو کرده است، افزود: حماس اطمینان دارد که مذاکرات فردا از نقطه قبل از صفر آغاز می شود و مذاکره از نقطه ای را که پیشتر از آن عبور کرده ایم، بی فایده می داند.

عبدالهادی تصریح کرد: ترور شهید هنیه و کشتار مدرسه «التابعین» نشان داد که نتانیاهو به دنبال گسترش جنگ است.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل به تازگی در بیانیه‌ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

پربیننده ترین خبرها