بن‌سلمان می‌ترسد بلای سادات سرش بیاید!

بن‌سلمان می‌ترسد بلای سادات سرش بیاید!
چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 20:56

ولیعهد عربستان سعودی در پیامی به اعضای کنگره آمریکا گفته از این‌که به دلیل تلاش‌هایش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترور شود، نگران است.

العالم- عربستان سعودی

وب‌سایت آمریکایی "پولیتیکو" نوشت "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی به اعضای کنگره آمریکا گفته است که با پیگیری یک توافق بزرگ با آمریکا و رژیم صهیونیستی که شامل عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو است، جان خود را به خطر می‌اندازد.

بن سلمان با اشاره به سرنوشت "انور سادات" رئیس‌جمهور اسبق مصر که پس از انعقاد توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی کشته شد، پرسید که آمریکا واقعا برای محافظت از سادات چه کاری انجام داد؟

او با اشاره به تهدیداتی که با آن مواجه است، توضیح داد که باید مذاکرات درباره غزه شامل مسیری واقعی برای تشکیل کشور فلسطین باشد به‌ویژه پس از آن که جنگ غزه خشم اعراب را نسبت به رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.

پولیتیکو در گزارش خود تصریح کرد که ولیعهد سعودی عزم خود را برای انعقاد یک معامله بزرگ با آمریکا و رژیم صهیونیستی به رغم خطراتش جزم کرده است؛ چرا که آن را برای آینده کشورش بسیار مهم می‌داند.

خطوط کلی این توافق تا حد زیادی مخفی است اما شامل تعهدات آمریکا به عربستان در زمینه‌های امنیتی، کمک به برنامه هسته‌ای غیرنظامی و سرمایه‌گذاری اقتصادی در زمینه‌هایی مانند فناوری است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که عربستان روابط خود با چین را محدود خواهد کرد و همچنین روابط دیپلماتیک و دیگر روابط با رزیم اسرائیل برقرار خواهد کرد. با این حال، پولیتیکو می‌گوید آنچه محمد بن سلمان را ناراحت می‌کند این است که تل‌آویو نمی‌خواهد فرآیندی معتبر برای تشکیل کشور فلسطینی را در این توافق لحاظ کند.

پربیننده ترین خبرها