در گفتگو با العالم تشریح شد:

دیدگاه فتح در باره تحریم مذاکرات آتش بس از سوی حماس

شنبه 27 مرداد 1403 - 20:00

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، موضع اخیر جنبش حماس درقبال مذاکرات با رژیم اسرائیل را منطقی خواند و گفت: این جنبش نمی خواهد با سرپوش گذاشتن بر توطئه های بزرگ آمریکا و اسرائیل، در مذاکراتی شرکت کند که نتایج آن مشخص است.

العالم فلسطین اشغالی

«عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهارداشت: حماس به این علت مذاکرات را تحریم کرده است که به خوبی می داند امکان مذاکره با وجود کابینه بنیامین نتانیاهو وجود ندارد زیرا این کابینه به دنبال جنگی فراتر از محدوده فلسطین و حتی جنگ منطقه ای است و همچنان به سیاست الحاق اراضی فلسطین به اراضی اشغالی و کشتار فلسطینی ها ادامه می دهد.

وی افزود: آمریکا نیز هم خواهان بی ثباتی در منطقه خاورمیانه است و درنتیجه تحریم این مذاکرات بسیار بهتر از مشارکت در موضوعی است که معلوم است چه نتایجی را دربردارد.

زکی ادامه داد: جو بایدن ریییس جمهور آمریکا، با هدف خریدن فرصت تا زمان انتخابات آمریکا که پیش روست، آمده است بگوید که آمریکا به دنبال آتش بس جدی است ، اما چطور می توان گفت که آمریکا مصم به آتش بس جدی است درحالیکه رژیم اسرائیل را با 20 میلیارد دلار سلاح تجهیز کرده و این رژیم را با کمک مالی و پل هوایی و با سلاح های مختلف حمایت و پشتیبانی می کند!

این مسئول جنبش فتح اظهار داشت: در چنین شرایطی اوضاع بسیار خطرناک است و کابینه نتانیاهو به دنبال این است که درگیری ۷۵ ساله را طبق اراده و خواست صهیونیست ها حل کند. گویی که اصلا فلسطینی ها وجود ندارند و اگر هم وجود داشته باشند، به دنبال انتقال آنان از غزه به منطقه سینای مصر هستند. از این رو، این طرح ملعون، ادامه دارد و برای اجرای آن تلاش می شود.

زکی ادامه داد: آنچه امروزه روی می دهد، بر اساس نظریه دونالد ترامپ رییس جمهو سابق آمریکا است ، ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود همه چیز را دراختیار اسرائیلی ها قرار داد. بایدن نتوانست قانونی را که ترامپ وضع کرده بود، کنار بزند... هم اکنون نیز نتانیاهو روی آمدن ترامپ حساب باز کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا در توطئه علیه کشورهای منطقه دست دارد زیرا خواهان ثبات خاورمیانه نیست بلکه خواهان سلطه کامل بر سرنوشت منطقه است، اما از دو مساله هراس دارد: یکی جنگ منطقه ای و دیگری ایران و حزب الله... درنتیجه آن ها دراین معادله، به جز محور مقاومت، به دیگران توجهی ندارند.

زکی گفت: در شرایطی که جامعه بین الملل از اجرای مصوبات دادگاه بین المللی کیفری یا شورای امنیت ناتوان است، شرایط برای رژیم اسرائیل فراهم است. مردم در فلسطین کشته می شوند و آنچه در غزه روی می دهد، به دور از اخلاق و ضوابط و دور از همه قوانین بین المللی است اما این نسل کشی بر اساس طرحی حساب شده در حال اجراست.

این مسئول فتح گفت : ۷۵ سال است که ما با کشتار مواجه هستیم و هیچ کسی نمی پرسد که چه تعداد فلسطینی قربانی و یا اسیر شده اند. یک میلیون نفر طعم زندان های اسرائیل را چشیده اند اما امروزه همه به موضوع اسیران اسرائیلی توجه دارند، مخصوصا که درمیان آن ها امریکایی هم هست.

وی فزود: معتقدم که موضع حماس ، موضعی درست است و آن ها نمی خواهند براین توطئه بزرگ که نتایج آن مشحص است، سرپوش بگذارند.

پربیننده ترین خبرها