آغاز مرحله جدید درگیری میان روسیه و اوکراین + فیلم

يکشنبه 28 مرداد 1403 - 09:36

تنش بین کی‌یف و مسکو خط حمله جدید فراتر از مرزهای دو کشور را ترسیم و وارد درگیری کرده به طوری که شهرهای دور از خطوط مقدم به هدف مستقیم درگیری‌ها تبدیل شده‌اند و این حملات ممکن است آغازی برای تغییرات بزرگتر در ماهیت درگیری باشد.

العالم - اروپا

وزارت دفاع روسیه از انهدام گروه‌هایی که قصد نفوذ به خاک روسیه در غرب شهر آناستاسیوکا و جنوب شرقی شهر کاوچوک را داشتند، خبر داد.

این وزارتخانه از کشته شدن حدود سه هزار سرباز اوکراینی و انهدام 41 تانک، 260 خودروی زرهی، چهار سکوی پدافند هوایی و شش سکوی پرتاب موشک هیمارس ساخت آمریکا در کورسک خبر داد.

در تحولی دیگر، پیشروی نیروهای روسی به سمت شهر پوکروفسک محل استقرار یک پایگاه دفاعی اصلی برای اوکراین و یک مرکز لجستیکی مهم در منطقه دونتسک شرقی، مقامات اوکراینی را بر آن داشت تا غیرنظامیان را به فرار از شهر ترغیب کنند.

مسکو کی‌یف را به برنامه‌ریزی برای حمله به یک نیروگاه هسته‌ای در منطقه کورسک متهم کرد ام کی‌یف ضمن رد اتهامات، آن را تبلیغات دیوانهوار توصیف نمود.

در همین زمینه، خبرگزاری تاس گزارش داد که یک پهپاد اوکراینی با پرتاب یک وسیله انفجاری به جاده‌ای خارج از ایستگاه، جان افرادش را به خطر انداخت.

از طرف دیگر، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور پس از حدود دو هفته تهاجم به منطقه، با تقویت مواضعش به پیشروی خود در کورسک روسیه ادامه داده است.

ارتش اوکراین همچنین بر کنترل بیش از هشتاد محله مسکونی در مساحتی بیش از هزار و صد و پنجاه کیلومتر مربع در کورسک از 6 اوت تاکید کرد که این بزرگترین تهاجم به روسیه از زمان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

ارتش اوکراین پیش از این نیز از تهاجم سی و پنج کیلومتری به منطقه کورسک خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها