روسیه ناتو را به دخالت در حمله اوکراین به کورسک متهم کرد

روسیه ناتو را به دخالت در حمله اوکراین به کورسک متهم کرد
جمعه 26 مرداد 1403 - 20:53

حمله ارتش اوکراینی به خاک روسیه، مسکو را غافلگیر کرده است. مشاور رئیس‌جمهور این کشور، ناتو و غرب را به دست داشتن در آماده‌سازی تهاجم اوکراین به استان کورسک روسیه متهم می کند. .

العالم- اروپا

"نیکلای پاتروشف" مشاور "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه، ناتو و غرب را متهم می‌کند که از کی‌یف برای تدارک حمله به خاک روسیه حمایت کرده‌اند.

پاتروشف روز جمعهبه روزنامه روسی "ایزوستیا" گفت: "عملیات در منطقه کورسک با مشارکت ناتو و سرویس‌های مخفی غربی برنامه‌ریزی شده بود." او اظهارات واشنگتن مبنی بر اینکه آمریکا در این حمله دست نداشته است را رد کرد و افزود: "بدون مشارکت و حمایت مستقیم آنها، کی‌یف وارد خاک روسیه نمی‌شد، ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا و غرب به طور مستقیم درگیر بودند."

دفتر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده است که اوکراین این کشور را در جریان حمله خود به کورسک نگذاشته و آمریکا در این عملیات دخالتی نداشته است.

سربازان اوکراینی ۱۰ روز پیش وارد منطقه مرزی کورسک شدند. به ادعای "الکساندر سیرسکی" فرمانده کل ارتش اوکراین سربازان این کشور تاکنون ۳۵ کیلومتر در خاک روسیه پیشروی کرده‌اند. اوکراین می‌گوید ۱۱۵۰ کیلومتر مربع و ۸۲ شهرک را تحت کنترلخود درآورده است. این اطلاعات را نمی توان به طور مستقل تأیید کرد.

پاتروشف تا چند ماه پیش دبیر شورای امنیت ملی بود و اکنون ریاست شورای جدید دریایی را بر عهده دارد. این شورا مسئول توسعه فعالیت‌ها و ناوگان دریایی روسیه و همچنین دفاع از منافع روسیه در قطب شمال است.

آمریکا تحویل موشک‌های کروز دوربرد به اوکراین را بررسی می‌کند

آمریکا در حال بررسی تامین موشک‌های کروز دوربرد AGM-158 از نوع کروز مشترک هوا به زمین جی‌ای‌اس‌اس‌ام (JASSM) به اوکراین است. پورتال خبری پولیتیکو به نقل از یک نماینده دولت که نخواست نامش فاش شود گزارش داد که دولت "جو بایدن" آماده تجهیز نیروهای مسلح اوکراین به این سلاح است.

گزارش می‌گوید تصمیم نهایی در مورد تحویل این نوع موشک به اوکراین هنوز گرفته نشده است و باید اطمینان حاصل شود که جت‌های اوکراینی می‌توانند از موشک کروز که حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و کلاهک آن حدود ۵۰۰ کیلوگرم است، استفاده کنند.

موشک‌های جی‌ای‌اس‌اس‌ام با استفاده از یک موتور توربوجت کوچک از یک سیستم ناوبری اینرسی (INS) و GPS برای یافتن هدف خود استفاده می‌کنند. یک سیستم تصویربرداری مادون قرمز با تشخیص خودکار هدف، دقت بالایی را هنگام نزدیک شدن به هدف تضمین می‌کند.

این نوع از موشک‌های کروز همچنین در برابر تداخل با ناوبری GPS بهینه شده‌اند که یک مزیت بزرگ برای اوکراین خواهد بود. روسیه برای دفاع از خود در برابر موشک های کروز، پهپادها و مهمات توپخانه کنترل شده با GPS به اخلالگر GPS مجهز است که ردیابی را محدود می‌کند.

برد این موشک ۳۸۰ کیلومتر است. این سلاح جدید به اوکراین اجازه می‌دهد تا از فواصل دورتر به اهدافی در مناطق تحت اشغال روسیه برسد. همچنین می‌توان اهداف را عمیق‌تر در داخل روسیه هدف قرار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها