تظاهرات گسترده آمریکایی ها در مخالفت با ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی +ویدیو

دوشنبه 29 مرداد 1403 - 09:17

ده‌ها هزار نفر از شهروندان آمریکایی با شرکت در تظاهرات همبستگی با فلسطین، خواستار ممنوعیت ارسال سلاح های آمریکایی به رژیم صهیونیستی شدند به دلیل حملات خونین این رژیم به غزه و شهادت بیش از 40 هزار فلسطینی در خیابان‌های شهرهای آمریکا در برخی ایالت‌ها از نیویورک تا هاوایی دست به تظاهرات زدند.

العالم - آمریکا

به گزارش القدس العربی، شهروندان آمریکایی روز یکشنبه با برپایی تظاهرات همبستگی با فلسطین در ده ها شهر این کشور، در آستانه برگزاری رویداد حزب ملی دموکرات‌ در شیکاگو که طی آن نمایندگان این حزب نامزد نهایی حزب برای ریاست جمهوری و معاون وی را انتخاب می کنند، خواستار ممنوعیت ارسال سلاح آمریکایی به رژیم صهیونیستی به خاطر تداوم حملات خونین این رژیم به غزه و شهادت بیش از 40 هزار فلسطینی شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با حضور در خیابان های ده ها شهر آمریکا در شماری از ایالت‌ها از نیویورک تا هاوایی به مخالفت با ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی برخاستند.

پویش "بمب دیگری نیست" که با نظارت جنبش ملی غیر متعهد اداره می شود در بیانیه ای که پیش از تظاهرات این هفته صادر شد، اعلام کرد: این مساله کاملاً روشن است که برای دستیابی به آتش بس در غزه باید ارسال سلاح های ممنوع شود و ایالات متحده فوراً دست از تسلیح اسرائیل بردارد.

به گزارش روزنامه کون دریمز، روز یکشنبه، پویش های دیگری با عنوان " نه به بمب دیگر " در ده‌ها شهر از جمله نیویورک، آتلانتا، آلبوکرکی، بوستون، لس‌آنجلس ، اوکلند و کالیفرنیا - زادگاه کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

پیش از این تظاهرات مختلف با شعار " نه به بمب دیگر" روز شنبه در شهرهایی از جمله شیکاگو، دیربورن در میشیگان، میلواکی و مدیسون در ویسکانسین و روز جمعه در واشنگتن دی سی برگزار شد.

معترضان اعلام کردند ما به جای ارسال سلاح به اسرائیل برای بمباران کودکان فلسطینی به سیاستی نیاز داریم که نیازهای جامعه را برطرف کند.

سامر عربی از مرکز سازماندهی عربی گفت: «با توجه به بحران مسکن، تعطیلی مدارس و افزایش هزینه های بالای زندگی که خانواده ها را تحت فشار قرار می دهد، درست نیست دهها میلیارد دلار برای تسلیح اسرائیل که در حال نسل کشی در غزه است، هزینه شود.

عربی افزود: «جوامع منطقه خلیج (سانفرانسیسکو) نیاز به سرمایه گذاری در مراقبت و ایمنی دارد و ماه هاست که خواستار آتش بس در غزه شده . ما به جای ارسال سلاح به اسرائیل برای بمباران کودکان فلسطینی به سیاستی نیاز داریم که نیازهای جامعه ما را برطرف کند

به گفته مقامات فلسطینی و بین المللی، در 318مین روز حملات رژیم اسرائیل به غزه، دست کم 40 هزار فلسطینی از جمله بیش از 16 هزار کودک به شهادت رسیده اند. دولت بایدن به دلیل دادن ده ها میلیارد دلار کمک مسلحانه به رژیم اسرائیل و همچنین سرپوش گذاشتن دیپلماتیک برجنایات این رژیم از جمله وتوی چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در نسل کشی متهم شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بحبوحه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، از جمله حمله هوایی که منجر به کشته شدن یک خانواده کامل در نزدیکی دیرالبلح شد، روز یکشنبه برای اعمال فشار جهت دستیابی به توافق آتش بس وارد سرزمین های اشغالی شد.

قرار است تظاهرات " نه به بمب دیگر " تا پایان فعالیت رویداد حزب ملی دموکرات‌ که قرار است از دوشنبه در شیکاگو آغاز شود، ادامه یابد.

انتظار می‌رود ده‌ها هزار فعال این شهر که شاهد سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان ضد جنگ ویتنام در جریان کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در سال 1968 بودند نیز گردهمایی داشته باشند.

براندون جانسون، شهردار دموکرات شیکاگو نیز اظهار داشت «اتفاقات غزه نه تنها وحشتناک، بلکه نسل‌کشی است».

پربیننده ترین خبرها