بلینکن: توافق غزه باید تا چند روز آینده بدست آید

بلینکن: توافق غزه باید تا چند روز آینده بدست آید
چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 02:08

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن خواستار دستیابی به توافق غزه در چند روز آینده است و از طرف ها می‌خواهد "هم اکنون توافق را نهایی کنند. "

العالم-آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که روز سه شنبه از مصر وارد قطر شد و با شیخ تمیم امیر این کشور دیدار کرد، افزود: مستقیماً از نتانیاهو شنیدم که اسرائیل پیشنهاد آمریکا را پذیرفته است و امیدوار است حماس نیز همین کار را انجام دهد. پس از موافقت حماس با پیشنهاد جدید آمریکا، همه طرف ها باید در مورد جزئیات اجرایی به توافق برسند.

پس از اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل ارتش خود را از غزه خارج نخواهد کرد، بلینکن گفت که آمریکا همیشه با اشغال نظامی طولانی مدت غزه مخالف بوده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در تل آویو به خبرنگاران درباره مذاکرات جاری آتش بس غزه گفته بود که اسرائیل پیشنهاد آمریکا در باره رفع اختلاف در زمینه آتش بس را پذیرفته است و حماس نیز "موظف" است که همین کار را انجام دهد.

وزیر خارجه دولت دموکرات جو بایدن همچنین گفت: دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل "بسیار سازنده" بود.

بلینکن بار دیگر بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل کرد و خاطرنشان کرد: «این تعهدی است که ما هر روز از ۷ اکتبر به آن عمل کرده ایم.»

پربیننده ترین خبرها