چرا رژیم صهیونیستی سرتیپ "خلیل المقدح" را ترور کرد؟

چرا رژیم صهیونیستی سرتیپ
چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 17:25

رژیم صهیونیستی، امروز در جریان حمله پهپادی به شهر صیدا در جنوب لبنان، یکی از فرماندهان گردان‌های شهدای الاقصی- شاخه نظامی فلسطینی "فتح"- را ترور کرد.

العالملبنان

روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" در گزارشی، ترور سرتیپ "خلیل المقدح" برادر "منیر المقدح" از رهبران فتح در لبنان در شهر "صیدا" را تنش‌آفرینی حساب‌شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه گروه‌های مقاومت فلسطین دانست.

این روزنامه نوشت: این ترور که با پهپاد صهیونیستی انجام شد ثابت کرد که دشمن ترور را به عنوان بخشی از بانک اهداف خود علیه مقاومت فلسطین در لبنان، سوریه، کرانه باختری و غزه قرار داده است.

بنا به این مقاله، هدف رژیم صهیونیستی از این جنایت جایگزین‌سازی ترور به جای سیاست گسترش درگیری نظامی مستقیم با مقاومت است.

از سوی دیگر این ترور ثابت کرد که دشمن صهیونیستی از مسلح شدن جوانان کرانه باختری به ویژه "گردان‌های الاقصی" وابسته به فتح مطلع است چرا که مقدح یکی از اشخاصی بود که رژیم صهیونیستی وی را به تامین سلاح و مهمات برای جوانان کرانه باختری متهم کرده بود.

این در حالی است که وی به رغم آنکه از اعضای فتح بود اما با پیمان اسلو مخالفت می‌کرد و همراه با برادرش، منیر مسئول تامین امنیت اردوگاه‌های صیدا و جنوب لبنان بود.

پربیننده ترین خبرها