نشریه صهیونیستی معاریو گزارش داد؛

پشت پرده سناریوهای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه/ چگونه «یحیی سنوار» معادلات اشغالگران را تغییر داد؟!

پشت پرده سناریوهای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه/ چگونه «یحیی سنوار» معادلات اشغالگران را تغییر داد؟!
جمعه 2 شهريور 1403 - 14:48

روزنامه عبری زبان «معاریو» با اشاره به تحولات اخیر جنگ غزه از دو سناریوی سرنوشت‌ساز برای رژیم صهیونیستی وگزینه های روی میز بنیامین نتانیاهو پرده برداشت .

العالم - فلسطین اشغالی

تحلیلگر نظامی این نشریه صهیونیستی در گزارشی در خصوص این 2 سناریو نوشت: «یا با حماس به توافق می رسیم یا جنگ را تا استقرار یک نظام حاکمیتی جدید در غزه ادامه خواهیم داد، که این سناریو بیانگر این موضوع است که «یحیی سنوار» هرگز تسلیم نخواهد شد».

سناریوی اول: توافق با حماس و پذیرش آتش بس

این تحلیلگر رژیم صهیونیستی نوشت: «اسرائیل» برای آزادی اسرای خود در باریکه غزه پیشنهاد ارائه شده از سوی میانجی‌ها مبنی بر آتش بس را می پذیرد و جنگ پایان می‌یابد و ارتش [اشغالگر رژیم صهیونیستی] از غزه عقب نشینی می کند‌ و اسرای صهیونیست طبق توافقات به عمل آمده در سه مرحله آزاد می شوند.

همچنین بر اساس پیشنهادی که میانجی‌ها مطرح کرده و در چند ماه گذشته مورد بحث قرار گرفته است، بلافاصله پس از مرحله سوم، بازسازی باریکه غزه آغاز خواهد شد و دقیقا یک روز بعد از صلح با حماس آنها شروع به ایجاد یک نظام حاکمیتی جدید در باریکه غزه خواهند کرد.

این امر مستلزم آن است که حماس بخشی از این نظام حاکمیتی جدید در باریکه غزه نباشد، اما باید این موضوع را نیز مدنظر قرارداد که «یحیی سنوار» در غزه باقی خواهد ماند‌ و احتمال اینکه او با این شرایط سازش کند، تقریباً صفر است.

همچنین به استناد توافقات آتش بس جنگ غزه، بسیاری از اسرای فلسطینی آزاد شده در اطراف او جمع می‌شوند که هر کدام یک رهبر بالقوه هستند.

این نشریه صهیونیستی با بیان اینکه این موضوعات و نگرانی ها دلایل اصلی مخالفان توافق با حماس می باشد، می افزاید: همه این علائم نشان می دهد که این سناریوی نیست که کابینه کنونی «اسرائیل» در آرزوی دست یابی به آن باشد و به رغم محسوس بودن آن سناریوی دوم را ترجیح می دهند و نباید فراموش کرد که تصمیم سرکردگان این رژیم خطری جدی برای جان اسرای صهیونیست است.

سناریوی دوم: جنگ بدون توافق نا پیروزی کامل ادامه خواهد یافت

در سناریو دوم، ضمن اذعان به اختلاف نظر فزاینده بین جریان های سیاسی حاکم بر تل‌آویو و ترجیح برای جلوگیری از ادامه حملات نظامی به غزه آن هم بدلیل فروپاشی ارتش اشغالگر رژیم‌صهیونیستی، روزنامه عبری زبان «معاریو» در گزارش خود نوشت: تعدادی از اسرای صهیونیست در عملیات های ویژه در خاک غزه نجات خواهند یافت، اما بیشتر آنها با تحمل مشقت بسیار به آرامی کشته خواهند شد.

برخی از آنها مستقیما با حملات ارتش (اشغالگر رژیم صهیونیستی)، برخی نیز به دلیل وخامت وضعیت بهداشت و درمان و برخی با تیر اندازی های مرگبار به سوی نیروهای حماس که وظیفه نگهبانی از آنها را دارند کشته می شوند.

براساس ادعای این رسانه صهیونیستی، رژیم اشغالگر اسرائیل حاضر به کشتن اسرا خود در نزد غزه است تا بتواند فعالیت گروه‌های مقاومت را در این منطقه خنثی کند.

این نشریه صهیونیستی در بخش پایانی گزارش خود آورده است: کسی که آینده سیاسی باریکه غزه را به این شکل ترسیم می کند، به خوبی می داند که اسرای صهیونیست را باید قربانی کند. اما واقعیت پیچیده تر از آن است؛ در هر صورت پس از پایان جنگ ساکنان باریکه غزه و تمایل آنها به انتقام از «اسرائیل» ناپدید نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها