تظاهرات حامیان فلسطین در آخرین روز از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها

تظاهرات حامیان فلسطین در آخرین روز از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها
جمعه 2 شهريور 1403 - 12:58

هزاران نفر از حامیان فلسطین در اعتراض به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در آخرین روز کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در شیکاگو، تجمع کردند.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران حامی فلسطین در آخرین روز از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها (DNC) در روز پنجشنبه تظاهرات کردند تا خشم خود نسبت به حمایت دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم اسرائیل در جنگ غزه را نشان دهند.

در حالی که نمایندگان دموکرات در حال جمع شدن برای شرکت در این کنوانسیون بودند، جایی که کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا به طور رسمی نامزدی حزب دموکرات‌ را برای انتخابات ریاست‌جمهور این کشور پذیرفت، هزاران نفر در این تظاهرات حمایت خود از فلسطین را اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس ملی دموکرات با شعارهای معترضان حامی فلسطین مواجه شدند که از این حزب خواستند برای پایان دادن به جنگ در غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

معترضان در حالی که پرچم فلسطین و تابلونوشته‌هایی از جمله «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود» و «کمک‌های آمریکا به اسرائیل را متوقف کنید» در دست داشتند، شعارهایی مانند «اکنون آتش‌بس»، «شرم بر شما» و «دی‌ان‌سی [کنوانسیون ملی دموکرات‌ها] خواهی دید، فلسطین آزاد خواهد شد» سر دادند.

طبق این گزارش، در این تظاهرات مسالمت‌آمیز که در فضایی آرام برگزار می‌شد، ده‌ها معترض برای مدت کوتاهی با پلیس درگیر شدند.

از روز اول برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در روز دوشنبه هزاران حامی فلسطین در اعتراض به اقدامات دولت جو بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی، راهپیمایی برگزار کرده بودند.

رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل‌آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز گذشته (پنجشنبه) در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) ۴۰ هزار و ۲۶۵ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها