انتفاضه سوم در راه است.. کرانه باختری در آستانه انفجار

جمعه 2 شهريور 1403 - 17:50

هشدارهای بین المللی مبنی بر گسترش دامنه تنش‌ها و حملات شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان کرانه باختری وجود دارد که می‌تواند منطقه را به سمت شرایطی پیش ببرد که به قطع و یقین منجر به وقوع انتفاضه سوم خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نوبه خود "رونن بار" رئیس سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی "شین بت" نیز طی گزارشی خطاب به نتانیاهو و وزیران کابینه او، با تاکید بر آسیب غیرقابل توصیفی که جنایات شهرک‌نشینان به تل آویو وارد می‌کند، نسبت به خطر گسترش پدیده‌ای به نام "تروریسم شهرک‌نشینان" و تشدید اوضاع امنیتی در قدس و کرانه باختری هشدار داد.

هشداراین فاجعه آتی آنقدر برای "ایتامار بن گویر" وزیر افراطی، که رهبری تسلیح شهرک‌نشینان صهیونیسم را برعهده دارد و آنها را به خشونت علیه فلسطینی‌ها و تلاش برای کنترل کرانه باختری تشویق می‌کند، سنگین بود که او را وادار کرد تا با عصبانیت از نشست وزیران خارج شود.

وضعیت امنیتی کرانه باختری و گسترش پدیده خشونت، شبه ‌ظامیان در میان شهرک نشینان افراطی در حالی رو به وخامت است که می‌تواند مقدمه‌ای برای شعله‌ور شدن انتفاضه سوم در هر لحظه باشد، و البته که در نتیجه تشدید تنش از سوی صهیونیست‌ها این انتفاضه بسیار عمیق‌تر و قوی‌تر از دو انتفاضه قبلی خواهد بود.

پیشتر "تور وینسلند" هماهنگ کننده ويژه سازمان ملل متحد براى روند صلح خاورميانه، نسبت به عدم وجود يک راهکار واقعى برای صلح که به اشغالگری رژيم صهيونيستى پايان دهد، هشدار داد و تاکید کرد که تحولات اخیر در منطقه قطعا منجر به خشونت مرگبار و شعله‌ور شدن تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

تور وینسلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما باید نسبت به خطر کوچ اجباری ساکنان باریکه غزه وهمچنین حملات شهرک‌نشینان افراطی در کرانه باختری هشدار بدهیم اکنون این منطقه به دلیل خشونت همانند آتشفشانی‌ست که در آستانه فوران می‌باشد.

این هشدار پس از حمله تروریستی شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای "جیت" در قلقلیه که منجر به شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن یک نفر دیگر و آتش زدن خانه‌ها و اسیب رساندن به خودروهای فلسطینیان شد، صورت گرفت که با محکومیت گسترده بین‌المللی مواجه شد به گونه‌ای که غرب و سازمان ملل خواستار پاسخگویی عاملان این حمله تروریستی شدند.

از سوی دیگر "مصطفی البرغوثی" دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز به نوبه خود اوضاع در کرانه باختری را در آستانه انفجار توصیف کرد و افزود فلسطینی‌ها چاره‌ای جز مبارزه برای دفاع از حقوق خود ندارند و این وضعیت می‌تواند تهدیدی برای به وقوع پیوستن انتفاضه سوم باشد.

گسترش پدیده "تروریسم شهرک‌نشینان" و تشدید تنش‌های امنیتی در قدس و کرانه باختری، به گفته البرغوثی، پس از ایجاد سه مشکل بزرگ برای تل آویو که همان ظهور فاشیسم، تشویق جنبش تحریم و انزوای این رژیم و از بین رفتن توهم دموکراسی است می‌تواند پایان‌دهنده پروژه صهیونیستی در جهان باشد.

پربیننده ترین خبرها