بیماری‌های پوستی؛ سلاح جدید اشغالگران علیه کودکان غزه

جمعه 2 شهريور 1403 - 21:46

بیمارستان شهید کمال عدوان در بخش امراض پوستی شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان همزمان با شیوع بیماری های پوستی در بین آوارگان فلسطینی به ویژه کودکانی است که در نتیجه نبود آب سالم و وسایل بهداشتی و نبود خدمات درمانی ناشی از تجاوزات ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به باریکه غزه روز به روز در حال افزایش است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم، به دلیل تداوم تجاوزات اشغالگران رژیم صهیونیستی به غزه، بیماری‌های پوستی به ویژه در میان کودکان گسترش بسیاری یافته است که همه گیری این بیماری ها و نبود وسایل بهداشت فردی ونبود زیر ساخت‌های مناسب مزید بر علت است.

"عبدالرزاق شنن" متخصص پوست در بیمارستان "کمال عدوان" می‌گوید: «وزارت بهداشت غزه در زمینه مواد بهداشتی و درمانی با کمبود شدید مواجه است و همچنین بخش خصوصی و انجمن‌های مردم‌نهاد، نیز در شمال باریکه غزه از نبود دارو رنج می‌برند.

عبدالرزاق شنن افزود ما بدلیل نبود مواد بهداشتی و درمانی در بیمارستان شهید کمال عدوان درمان کودکان غزه را با پمادهای مرطوب‌کننده و آبرسان پوست که معمولا خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند و مربوط به درمان امراض پوستی نیست، آغاز می‌کنیم و این چیزی است که در حال حاضر در دسترس است.

وی خاطر نشان کرد که بسیاری از بیماری‌های پوستی به دلیل شرایط بد پناهگاه‌ها و پسماند فاضلاب و مواد نگهدارنده‌ای که به کودکان می‌دهند، به سرعت منتشر می‌شود.

پربیننده ترین خبرها