پاداش برای اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه.. پیام‌های آمریکا به طرفین جنگ!

پاداش برای اوکراین و تحریم‌ها علیه روسیه.. پیام‌های آمریکا به طرفین جنگ!
شنبه 3 شهريور 1403 - 13:09

مسکو بارها تاکید کرده که ارسال تسلیحات به اوکراین در تضاد با حل و فصل جنگ اوکراین است و کشورهای ناتو را مستقیما درگیر جنگ می‌کند اما آمریکا همزمان با نفوذ ارتش اوکراین به بخش‌هایی از خاک روسیه، از کمک‌های جدید نظامی خود به کی‌یف رونمایی کرد.

العالم- اروپا

"جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا با تعهد به اینکه روسیه در جنگ اوکراین پیروز نخواهد شد همزمان با اعمال تحریم‌هایی علیه مسکو، از کمک‌های جدید به کی‌یف خبر داد.

این دو تصمیمِ همزمان آمریکا، حامل چندین پیام است:‌ تأکیدی دوباره بر حمایت و پشتیبانی از اوکراین، و تأکید بر عمل به وعده‌هایی که رئیس‌جمهور بایدن و همتایانش در G7 درباره "برهم زدن زنجیره تامین امدادها به روسیه" به توافق رسیده‌اند.

درباره کمک‌های آمریکا به اوکراین چه می‌دانیم؟

در آستانه سالگرد استقلال اوکراین، رئیس‌جمهور بایدن در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود "ولودیمیر زلنسکی"، از ارائه کمک‌های نظامی جدید به کی‌یف در مقابله با عملیات نظامی روسیه خبر داد.

بایدن در بیانیه‌ای که روز جمعه از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: من مفتخرم که امروز بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به اوکراین را اعلام خواهیم کرد.

او گفت:‌ این بسته شامل موشک‌های دفاع هوایی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی اوکراین است. تجهیزات ضد پهپاد و موشک های ضد زره برای دفاع در برابر تاکتیک‌های در حال توسعه روسیه در میدان نبرد، و مهمات برای سربازان خط مقدم و سیستم‌های موشکی متحرک که از آنها محافظت می‌کند.

بایدن "با بیان اینکه اشتباه نکنید: روسیه در این درگیری پیروز نخواهد شد"، اضافه کرد: ما همچنین تحریم‌های جدیدی را امروز علیه نزدیک به ۴۰۰ نهاد و شخص به عنوان بخشی از تعهد همیشگی ما برای پاسخگویی روسیه به خاطر تجاوزاتش در جنگ غیرقانونی روسیه اعمال کردیم.

همچنین "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا بعد از گفت‌وگو با "رستم امروف" همتای اوکراینی خود، در رسانه‌های اجتماعی خبر کمک ۱۲۵ میلیون دلاری نظامی به کی‌یف را اعلام کرد.

"ولودیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهوری اوکراین نیز در بیانیه‌ای پس از اعلام این خبر گفت: "اوکراین به‌شدت به تامین تسلیحات از بسته‌های اعلام شده، به‌ویژه سیستم‌های دفاع هوایی بیشتر برای حفاظت قابل اعتماد از شهرها، جوامع و زیرساخت‌های حیاتی نیاز دارد".

پس از آنکه روسیه، شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ به کنترل خود درآورد و در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، از آن زمان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی کرده و در عین حال تحریم‌هایی را علیه مسکو به علت جنگ اعمال کرده است. واشنگتن از ۲۰۲۲ بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند که این کمک‌ها به تقویت تلاش‌های نظامی اوکراین در برابر روسیه کمک خواهد کرد، اما تأکید کردند که هنوز پرسش‌هایی درباره چگونگی تحقق اهداف گسترده‌تر جنگی اوکراین وجود دارد.

کمک‌های نظامی جدید واشنگتن به اوکراین همزمان با آغاز دور تازه حملات ارتش روسیه به منطقه خارکیف اعلام شد که نظامیان اوکراینی را برای دفاع از این منطقه ملزم به مقاومت کرده است.

کی‌یف از هفته‌ها پیش نسبت به تدارک ارتش روسیه برای انجام دور تازه‌ای از حملات در جبهه‌های شمال شرقی این کشور هشدار داده بود.

مقامات اوکراینی اعلام کرده بودند که ارتش روسیه ممکن است بتواند از کمبود نیروی انسانی و مهمات مورد نیاز ارتش این کشور بواسطه تاخیر در ارسال کمک‌های نظامی غرب برای پیش‌روی‌های جدید در مناطق شرقی بهره‌برداری کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها