سردرگمی و اضطراب رسانه‌های عبری پس از واکنش انتقامی حزب‌الله به ترور فواد شکر

دوشنبه 5 شهريور 1403 - 07:32

رسانه‌های صهیونیستی که پس از حمله انتقامی حزب الله منتظر بیانیه ارتش این رژیم و اظهارات مقاومت بودند، ساعت‌ها در سردرگمی به سر بردند.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین گزارش داد: ارتش رژیم صهیونیستی در حالی مدعی شد که صبح دیروز (یکشنبه) پس از رصد تحرکات نیروهای حزب‌الله برای حمله به اماکن نظامی و امنیتی در شمال فلسطین اشغالی، حمله پیشگیرانه‌ای را علیه مقاومت در جنوب لبنان انجام داده است که مقاومت پس از شلیک ده‌ها موشک و پهپاد، اعلام کرد این حمله اولین مرحله پاسخ‌گویی حزب‌الله به ترور فؤاد شکر، فرمانده ارشد مقاومت بوده است.

نهاد ابو غوش، مدیر مرکز مطالعات مسار در این باره به خبرنگار العالم گفت: همان گونه که منابع حزب‌الله نیز تاکید کردند این عملیات بخش اول پاسخ مقاومت و مهر تاییدی بر این نکته است که حزب‌الله اگر حرفی بزند صد در صد به آن عمل خواهد کرد.

حزب‌الله نیز با این حمله نشان داد که هم اراده هم توانایی پاسخگویی را دارد و «اسرائیل» هیچ راه‌حلی در برابر این قابلیت‌ها ندارد.

علاوه بر اعلام حزب الله، اکثر تحلیلگران نیز رد کردند که اقدامی به نام حمله پیشگیرانه بتواند از وقوع حمله به شمال اسرائیل جلوگیری کند. حتی رؤسای شوراهای محلی صهیونیست‌ها نیز از آن‌ که در شمال سرزمین‌های اشغالی، وسط آتش تنها مانده‌اند، انتقاد کردند.

آنچه صبح روز گذشته (یکشنبه) رخ داد، بحران جدیدی برای نتانیاهو ایجاد خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز (یکشنبه) طی سخنانی علت تاخیر در عملیات انتقامی برای پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده ارشد این جنبش که را به عملیات اربعین منجر شد، به دلیل هوشیاری آمریکا و اسرائیل عنوان و خاطرنشان کرد که این تاخیر نیز خود مجازاتی برای دشمن بود.

وی همچنین در رد ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله پیش دستانه به حزب‌الله اظهار داشت: آنچه که دشمن امروز در لبنان بمباران کرد، هیچ یک انبارهای موشک بالستیک در آنها وجود نداشت. ما چندی پیش تمام دره‌ها را از موشک‌های بالستیک خالی کرده بودیم.

صبح دیروز ( یکشنبه) حزب الله لبنان با شلیک و پرتاب دست کم ۳۰۰ موشک و پهپاد از جنوب لبنان در عملیات انتقامی، شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

به دنبال این عملیات، حزب‌الله لبنان ظهر یکشنبه از پایان مرحله نخست پاسخ به ترور فواد شکر فرمانده جهادی ارشد خود، با شلیک انبوهی از موشک به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان در دومین بیانیه خود طی دیروز اعلام کرد: با استعانت از خداوند متعال مرحله اول (پاسخ به ترور فواد شکر) با موفقیت کامل به پایان رسیده است.

در بیانیه حزب الله خاطرنشان شده است: این مرحله شامل هدف قرار دادن پادگان‌ها و مواضع اسرائیلی برای تسهیل عبور پهپادهای تهاجمی به سمت هدف مورد نظرشان در عمق رژیم اشغالگر بود.

پربیننده ترین خبرها