عضو ارشد شین‌بت تشریح کرد؛

سنوار اطلاعات تجسسی را چگونه به دست آورد؟!

سنوار اطلاعات تجسسی را چگونه به دست آورد؟!
سه شنبه 6 شهريور 1403 - 22:08

میخا کوبی یکی از اعضای ارشد سابق شین‌بت و یکی از بازجویان یحیی سنوار، رهبر حماس در زمانی که در زندانهای اسرائیلی بود، جزییات جدیدی از سبک زندگی وی را بیان کرد.

العالمفلسطین

کوبی مدعی شد: در ماه‌های اول جنگ، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیلی و آمریکا توانستند برخی تماس‌های تلفنی را شنود کرده و از سبک زندگی سنوار مطلع شوند.

وی افزود: بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مقامات اطلاعاتی و ارتش اسرائیل ادعا می کنند سنوار و خانواده اش در تونل‌های در زیر شهر غزه هستند و حداقل در 6 ماه اول جنگ غزه در زیر زمین بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: سنوار به استفاده از تلفن‌های همراه ماهواره‌ای در تونل ادامه می‌دهد و هر از گاهی با مقامات ارشد حماس در دوحه صحبت می ‌کرد که این مکالمات توسط سازمان‌های جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی شنود می‌شد اما نتوانستند مکان او را مشخص کنند.

عضو سابق شین‌بت به روزنامه معاریو گفت: سنوار در زیر زمین نزدیک خانواده و افراد وفادار به خودش است و شبکه‌های تلویزیونی اسرائیلی را می‌بیند و از اخبار رسانه‌های اسرائیلی اطلاعات به دست می‌آورد و وقتی اختلافات در رژیم صهیونیستی رای می‌بیند بالطبع خوشحال می‌شود.

کوبی می‌افزاید: سنوار به خوبی به زبان عبری تسلط دارد، او به رادیو گوش می‌دهد و تلویزیون تماشا می‌کند و گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی را بررسی و درباره درستی آن تحقیق می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها