رونمایی از ۸ قلم داروی جدید دانش‌بنیان برای درمان سرطان در ایران

رونمایی از ۸ قلم داروی جدید دانش‌بنیان برای درمان سرطان در ایران
پنج‌شنبه 8 شهريور 1403 - 06:07

رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم روز داروساز گفت: امروز از ۸ قلم داروی جدید دانش‌بنیان برای درمان بیماری سرطان رونمایی شد که در تامین نیاز بازار و همچنین کاهش ارزبری نقش بسزایی دارند.

العالم - ایران

رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم روز داروساز گفت: «درمورد ابطال موروثی بودن داروخانه‌ها کاری جهادی صورت گرفت و نهایتا هفته گذشته رای ابطال و اصلاح آن ابلاغ گردید».

سید حیدر محمدی، در ادامه خاطر نشان کرد :«یک دهه است که در سلول، بافت و ژن تراپی کار می‌کنیم اما هیچ یک از این محصولات وارد فارماکوپه نشده بود؛البته مواردی به صورت زیرپله‌ای انجام می‌شد».

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: «در مجموع از کارشناسان ژن درمانی، سلول و بافت دعوت شد و فعلا از میان حدود ۱۰ مورد معرفی شده، چهار مورد تایید و وارد فارماکوپه دارویی شده و پروانه‌اش هم در کمیسیون مربوطه صادر شد».

وی با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که محصولات سلول و بافت را به فرآورده دارویی تبدیل کرده است تاکید کرد کشورمان می‌تواند با حفظ اصول فنی مدنظر سازمان غذا و دارو از این فرآورده دارویی استفاده کند.

رئیس سازمان غذا و دارو ،در پایان گفت: امروز نیز از هشت قلم داروی جدید دانش‌بنیان برای درمان بیماری سرطان رونمایی شد که در تامین نیاز بازار و همچنین کاهش ارزبری نقش بسزایی دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها