بیش از نیمی از آمریکایی‌ها خواستار محدود کردن حمایت نظامی از اسرائیل هستند

بیش از نیمی از آمریکایی‌ها خواستار محدود کردن حمایت نظامی از اسرائیل هستند
جمعه 9 شهريور 1403 - 10:11

نظرسنجی انجام شده توسط شورای امور جهانی شیکاگو نشان می‌دهد که افزون بر نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند که کمک‌های نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی، که برای کشتار غیرنظامیان استفاده می‌شود، بایستی محدود شود.

العالمآمریکا

شورای امور جهانی شیکاگو، که یکی از مراکز برجسته فکری ایالات متحده به شمار می‌رود، روز پنجشنبه با ارائه نتایج نظرسنجی خود اعلام کرد 53 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ایالات متحده باید کمک‌های نظامی خود را به اسرائیل محدود کند تا نتواند از آن در عملیات نظامی علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده کند.

شورای امور جهانی شیکاگو خاطرنشان کرد درخواست‌های فزاینده برای محدود کردن این کمک‌ها با برخی شرایط، مانع از آن نشد که وزارت خارجه آمریکا اخیراً بودجه نظامی به ارزش 3.5 میلیارد دلار برای تل‌آویو اعلام کند، این در حالی است که شمار غیرنظامیان کشته شده در حملات نظامی اسرائیل افزون بر 40 هزار نفر است.

از سوی دیگر، 30 درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند که ایالات متحده بیش از حد از اسرائیل حمایت می‌کند. از هر 10 آمریکایی، 3 نفر معتقدند که کشورشان کمک‌های بشردوستانه کافی به ساکنان غزه ارائه نمی‌کند.

رژیم اشغالگر حدود 11 ماه است که با حمایت آمریکا به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد که کارشناسان بین‌المللی آن را نسل‌کشی توصیف کرده‌اند، زیرا این جنگ ده‌ها هزار نفر شهید، زخمی و مفقود بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودک و زن هستند و همچنین نزدیک به 70 درصد زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها نیز ویران شده است.

پربیننده ترین خبرها