شهادت شماری سرباز مصری در جریان یورش ارتش اشغالگر به رفح

شهادت شماری سرباز مصری در جریان یورش ارتش اشغالگر به رفح
يکشنبه 11 شهريور 1403 - 00:45

منابعی در ارتش مصر از شهید شدن تعدادی از نیروهای ارتش مستقر در نزدیکی گذرگاه مرزی رفح و مرزهای مشترک با فلسطین، در جریان یورش زمینی ارتش اشغالگر به شهر رفح در جنوب باریکه غزه خبر دادند.

العالم- مصر

پایگاه خبری "عربی ۲۱" به نقل از برخی نظامیان ارتش مصر، که اخیرا از خدمت نظامی اجباری برگشته‌اند، اعلام کرد که اوضاع در مرزها بسیار پیچیده و دشوار است و صدای گلوله و بمباران از بخش فلسطینی شنیده می‌شود.

یک نظامی مصری، که به دلیل حساسیت این موضوع نخواست هویتش فاش شود، اشاره کرد که در جریان تشدید تنش اوضاع در مرزها طی روزهای اخیر تعدادی از نیروهای ارتش مصر در اثر حملات توپخانه‌ای ارتش اشغالگر، که به رفح نفوذ کرده است، شهید شده‌اند. او تأکید کرد که اخبار مربوط به این حوادث بسیار سانسور می‌شود و دستورات اکیدی مبنی بر عدم پاسخگویی به منبع این حملات صادر شده است.

او افزود: به رغم وخامت اوضاع در منطقه و مرگی که هر لحظه ما را تهدید می‌کند ولی ما به دلیل ناتوانی در حمایت از برادران‌مان در غزه و توقف جنایات اشغالگران، به شدت غمگین و ناراحت هستیم.

یک سرباز دیگر، که به دلایل امنیتی از افشای نام خود خودداری کرد، با اعلام اینکه ارتش مصر به طور گسترده در شهر رفح مصر مستقر است خاطرنشان کرد که به دلیل عملیات نظامی ارتش اشغالگر در سمت فلسطین، صدای انفجار، گلوله‌باران و تیراندازی قطع به صورت مستمر شنیده می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به خطر شدید و رسیدن دامنه آتش به این منطقه، ماموریت ارتش مصر در این مرحله انجام گشت‌‌زنی در منطقه بدون نزدیک شدن بیش از حد به منطقه مرزی است.

این نظامی مصر نیز شهید و زخمی شدن شماری در صفوف ارتش در جریان حملات رژیم صهیونیستی را مورد تایید قرار داد و در عین حال اعلام کرد که این حوادث در رسانه‌ها بازتاب داده نمی‌شود و دستور داده شده که این اخبار محرمانه باقی بمانند و به منبع حملات پاسخی داده نشود.

ارتش اشغالگر از ششم ماه می (۱۵ اردیبهشت) یورش زمینی در شهر رفح را آغاز کرد و طی چهار ماه اخیر ویرانی‌های گسترده‌ای در این شهر واقع در جنوب باریکه غزه بر جای گذاشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها