رژیم صهیونیستی جغرافیای محور "فیلادلفیا" و گذرگاه رفح را تغییر داده است

رژیم صهیونیستی جغرافیای محور
دوشنبه 1 مرداد 1403 - 21:35

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرده‌ند که نشان می‌دهد جاده‌های منتهی به شهر رفح و نیز ساختمان‌های مسکونی در این منطقه به طور کامل ویران شده‌اند.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

روزنامه انگلیسی " گاردین" در گزارشی نوشت گذرگاه رفح در حالی‌که آخرین راه خروج از غزه باست، به طور کامل تخریب شده است.

این روزنامه گفت که رژیم صهیونیستی ادعا کرده کنترل گذرگاه فیلادلفیا را کامل در درست گرفته است. این گذرگاه نوار باریکی است که در طول خط مرزی با مصر قرار دارد و بنا بر توافقنامه صلح ۱۹۷۹ میان مصر و رژیم صهیونیستی، حضور نیروهای این رژیم در آنجا ممنوع است.

به نوشته گاردین، نیروهای رژیم صهیونیستی جاده‌ای جدید میان دو گذرگاه رفح و " کرم ابوسالم" تعریف کرده و نام آن را گذرگاه " داود" گذاشته‌اند و برای تسهیل تردد خودروهای نظامی خود، بخش‌هایی از جاده احداثی در طول محور فیلادلفیا را توسعه داده‌اند.

این اقدامات با هدف حمایت از حضور طولانی‌مدت نیروهای صهیونیست در غزه صورت گرفته که نشان از احتمال ضعیف پایان جنگی است که از حدود ۱۰ ماه پیش آغاز شده است و طولانی‌ترین جنگ در تاریخ فلسطین اشغالی به شمار می‌رود.

" نداف وایمان" رئیس سازمان شکست سکوت (سازمانی متشکل از نظامیان قدیمی رژیم صهیونیستی که به سیاست‌های دولت و ارتش آن منتقد هستند) گفته:‌ این جنگی تقریبا ابدی است.

تغییراتی که در رفح صورت می‌گیرد در راستای ساخت و سازهای نظامی رژیم صهونیستی در نقاط دیگر غزه است، ازجمله تخریب منطقه حائل در اطراف مرز با مناطق اشغالی، ساختن گذرگاه "نتساریم" برای تقسیم منطقه و جدا کردن شهر غزه از مناطق مسکونی جنوب است.

گفتنی است، ارتش رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت مصر، محور فیلادلفیا از جمله گذرگاه رفح را به اشغال خود درآورده و از این محور عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه شهر رفح آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها