يديعوت آحارونوت:

هشدار جدی خانواده های اسرای اسرائیلی/ "اسرائیل" از امروز به لرزه در می آید

هشدار جدی خانواده های اسرای اسرائیلی/
يکشنبه 11 شهريور 1403 - 12:23

به اعلام روزنامه ی عبری یدیعوت آحارونوت "در پی به دست آمدن اطلاعاتی از کشف اجساد چند تن از اسرای اسرائیلی در غزه که گمان می‌رود تا چندی پیش زنده بوده‌اند، خانواده‌های آنان با صدور بیانیه ای خطاب به سران رژیم خود هشدار دادند که "اسرائیل امروز (یکشنبه) به لرزه درخواهد آمد.

العالم - فلسطین اشغالی

خانواده‌های زندانیان اسرائیلی در بیانیه‌ خود تاکید کرده اند "نتانیاهو افراد "ربوده شده" ما را به حال خود رها کرده و این جنازه های پیدا شده از زندانیان ما، گواه این مدعاست".

این خانواده ها با اعلام اینکه جزئیات بیشتری را در مورد اقدامات هشدار دهنده خود در ساعات پیشروی امروز منتشر خواهند کرد، از تمامی شهرک نشینان خواستند تا برای فلج کردن رژیم نتنیاهو خود را آماده کنند".

در همین راستا ، نیز یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: "پسران و دختران ما رها شده‌اند و در اسارت می‌میرند در حالیکه نتنیاهو مشغول ظاهر سازی کارهای متفرقه است.. محور فیلادلفیا و واکسن‌های فلج اطفال برای او مهم نیست و تنها ائتلاف و حفظ "اسموتریچ و بن گویر" برای او اهمیت دارد..او در راه له کردن و از هم پاشیدن خانواده‌های افراد "ربوده شده" ما و مردم "اسرائیل" گام بر می دارد".

آحارونوت نوشت "خانواده‌های اسرا و بازداشت‌شدگان اسرائیلی پیشتر تصریح کرده بودند که "نتنیاهو و اعضای کابینه سیاسی و امنیتی او، محور فیلادلفیا را به گور ربوده‌شدگان ما تبدیل کرده‌اند و تصمیم آنها برای ماندن در محور فیلادلفیا هیچ اعتبار عینی نداشته و تنها به خاطر بقای سیاسی جنایتکاران بر سر حکومت "اسرائیل" است و نتانیاهو نه تنها حافظ امنیت نیست، بلکه ارباب مرگ است که با خونسردی تمام، توافقنامه را برهم می زند و تنها خواهان اعدام آدم ربایان است..بتابراین برای جلوگیری از کشته شدن اسرا و نجات جان آنها تنها باید یک کار انجام داد و آن سرنگونی نتنیاهو و جایگزین فوری اوست تا اسرای ما بازگردند...نتنیاهو باید همین حالا برود".

گفته می شود در پی صدور این بیانیه و هشدار همزمان، تظاهرات و اعتراضاتی در تل آویو و دیگر اماکن و مناطق مختلف در سرزمین های اشغالی علیه کابینه نتنیاهو به راه افتاده است که در آن تظاهرکنندگان همگی مصرانه عقد یک توافقنامه فوری برای مبادله زندانیان را خواستار هستند.

به نوشته ی آحارونوت، این اظهارات خانواده‌های اسرا و بازداشت‌شدگان اسرائیلی پس از آن مطرح می‌شود که کابینه سیاسی-امنیتی "اسرائیل" روز پنجشنبه و جمعه شب تصمیم گرفت نقشه‌هایی را که تداوم حضور ارتش رژیم صهیونیستی را در محور "فیلادلفیا" ،در چارچوب توافق‌نامه‌ مبادله زندانیان تصریح می کند، تصویب نماید که البته این طرح مدون شده توسط ارتش، با حمایت 8 وزیر و مخالفت یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم و خودداری ایتمار بن گویر از دادن رای ، وزیر به اصطلاح امنیت "اسرائیل" به تصویب رسید.

پربیننده ترین خبرها