حماس: نتانیاهو و دولت آمریکا مسئول شکست مذاکرات‌ هستند

حماس: نتانیاهو و دولت آمریکا مسئول شکست مذاکرات‌ هستند
يکشنبه 11 شهريور 1403 - 17:07

جنبش حماس در بیانیه‌ای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مقصر ناکام ماندن مذاکرات و کشته شدن اسرای صهیونیست در باریکه غزه دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه «الاقصی»، در بیانیه جنبش حماس آمده است: ما بنیامین نتانیاهو تروریست جنایتکار و دولت آمریکا را که همسو با او است، مسئول توقف مذاکرات برای توقف حملات تجاوزکارانه به مردم ما و آزادی اسرا می‌دانیم. ما همچنین او را مسئول کامل کشتار اسرایی می‌دانیم که با گلوله‌های ارتش رژیم اشغالگر کشته شدند.

حماس تاکید کرد: تلاش برای انحراف افکار عمومی به رهبری نتانیاهوی جنایتکار از طریق ادامه سیاست فریب، دروغ و سلب مسئولیت از بن بستی که مذاکرات به آن رسیده است، او را از مسئولیت کامل تداوم تجاوزات فاشیستی به باریکه غزه و مطرح کردن شروط بیشتر که مانع تلاش میانجی‌گران برای دستیابی به توافق آتش‌بس می‌شود، تبرئه نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: تهدیدهای توخالی نتانیاهو برای هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان مقاومت، موید عمق بحران او و وضعیت درماندگی و سردرگمی رژیم شکننده اشغالگر در سایه مقاومت افسانه‌ای ملت ما در برابر ماشین کشتار و ترور صهیونیستی مورد حمایت آمریکا است.

این بیانیه پس از آن صادر شده است که بنیامین نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی پس از شکست چند دور مذاکرات در قاهره و دوحه در اظهاراتی خلاف واقع تلاش کردند تا جنبش حماس را مقصر ناکام ماندن مذاکرات جلوه دهند.

تحلیلگران و برخی مقامات رژیم صهیونیستی معتقد هستند که نتانیاهو برای حفظ بقای سیاسی خود و سرنگون نشدن کابینه مانع از دستیابی به توافق می‌شود و به همین دلیل جان اسرای صهیونیست در باریکه غزه برای او اهمیتی ندارد.

پربیننده ترین خبرها