نخستین پس‌لرزه‌های عملیات "روز اربعین"؛ استعفای افسر ارشد صهیونیست

نخستین پس‌لرزه‌های عملیات
دوشنبه 12 شهريور 1403 - 20:14

پایگاه خبری اسرائیلی "واللا" گزارش داد که با تصمیم ناگهانی شاخه جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی، "سرتیپ یوسی شارییل" فرمانده یگان 8200 ارتش این رژیم، قصد دارد طی هفته‌های آینده کناره‌گیری کند.

العالم - یک خبر چند تحلیل

-یگان "٨٢٠٠" از بزرگ‌ترین یگان‌های جاسوسی الکترونیک رژیم صهیونیستی و ستون فقرات جاسوسی الکترونیک این رژیم محسوب می‌شود. این یگان بخش مهم و اساسی سرویس اطلاعاتی نظامی رژیم (امان) به شمار می‌رود. وظایف اصلی آن، جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات با استفاده از ابزار‌های تکنولوژیک نوین است و همین امر آن را تبدیل به سنگ زیربنای سامانه اطلاعاتی و تجسسی رژیم اشغالگر کرده است.

-نکته‌ای که در گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "واللاه" ذکر نشده است این است که این تصمیم یک هفته پس از حمله حزب الله لبنان به مقر اصلی یگان ٨٢٠٠ واقع در پایگاه "گالیلوت" در مجاورت تل‌آویو گرفته شده است. این حمله در‌واقع بخشی از پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر به ضاحیه جنوبی بیروت – که به شهادت "فواد شکر" فرمانده ارشد حزب الله و جمعی از غیر نظامیان از‌جمله چند کودک انجامید – صورت گرفت.

-تردیدی نیست که پاسخ مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید فواد شکر در عالی‌ترین درجه از دقت و موفقیت صورت گرفته و ضربه‌ای کاری بر پیکر این رژیم وارد کرده است و همه قصه‌ها و افسانه‌هایی را که درباره مهارت و قدرت این یگان بافته شده بود را پنبه کرد. به همین دلیل رژیم صهیونیستی ناچار شد سرتیپ یوسی شارییل را کنار بگذارد؛ در‌واقع این افسر نه‌تنها در تامین امنیت این رژیم در مقابل موشک و پهپاد‌های مقاومت و حتی پیش‌بینی زمان شلیک آنها شکست خورد بلکه نتوانست امنیت همان ساختمانی را که در اختیار داشت در برابر پهپاد‌ها و موشک‌های حزب الله حفظ کند.

بدیهی است که پایگاه گالیلوت – که طبق ادعای رژیم صهیونیستی از منطقه خاورمیانه و حتی کل جهان جاسوسی می‌کند – ضربه‌ای دردناک را متحمل شد و خسارت‌های جانی و مالی که به این رژیم وارد شد بسیار سنگین‌تر از ان است که این رژیم بتواند تحمل کند؛ لذا ناچار شد افسر ارشد خود را کنار بگذارد. البته برخی خبر‌های تاییدنشده حکایت از آن دارند که این افسر در حمله انتقام‌جویانه حزب الله به این پایگاه زخمی شده است.

-نتایج اولیه پاسخ حزب الله رفته‌رفته خود را نشان می‌دهند و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بیش از این بر حقایق سرپوش بگذارد. به رغم کمک‌های جاسوسی و عملیاتی گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی و با وجود اعلام آماده‌باش کامل یک ماهه این رژیم و پرواز گسترده و بی‌امان جنگنده‌های آن بر فراز لبنان، حزب الله اهداف خود را تحقق بخشید.

-نسخه‌ای از این خبر را به تمام کسانی که انگل‌وار به کانال‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ای جهان عرب چسبیدند و گفتند حزب الله نمی‌تواند پاسخ حمله به ضاحیه بیروت را بدهد، تقدیم می‌کنیم.

پربیننده ترین خبرها