بیانیه‌ی عفو بین‌الملل در مورد گسترش "مناطق حائل" توسط ارتش "اسرائیل"

بیانیه‌ی عفو بین‌الملل در مورد گسترش
پنج‌شنبه 15 شهريور 1403 - 12:09

عفو بین‌الملل امروز پنجشنبه خواستار تحقیق درباره عملیات نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی در امتداد حاشیه شرقی نوار غزه به عنوان "جنایات جنگی" شد.

العالم - فلسطین اشغالی

این سازمان عملیات مستمر ارتش اشغالگر "اسرائیل" در باریکه غزه را نوعی تخریب بی رویه دانسته و خاطرنشان کرد "ارتش اسرائیل" به طور غیرقانونی زمین های کشاورزی و ساختمان های غیرنظامی را ویران کرده و کل محله ها را با بولدوزر تخریب و در عین حال به اصطلاح "منطقه حائل" را گسترش داده است.

عفو بین‌الملل در گزارش خود با استناد و تاکید بر تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و کلیپ‌های ویدئویی به عنوان یک الگوی منطبق با تخریب سیستماتیک برای کل منطقه در غزه، اعلام کرد "تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که چگونه نیروهای اسرائیلی ساختمان‌های مسکونی را ویران و هزاران خانواده غیر نظامی را مجبور به ترک خانه‌هایشان نموده و زمین‌هایشان را غیرقابل سکونت کرده است.

عفو بین‌الملل پیشتر گفته بود "دستورات مکرر "ارتش اسرائیل" برای تخلیه ساکنان شهر غزه به عنوان یک کوچ اجباری غیرقانونی و جنایت جنگی طبقه‌بندی می شود."

این سازمان تصریح کرد "در صورت عدم وجود هرگونه تضمینی برای بازگشت آوارگان فلسطینی پس از پایان جنگ، و در نبود مکان‌های امن و مناسب برای پناهجویان این منطقه ، این دستورات به منزله انتقال غیرقانونی و جنایت جنگی به شمار می‌رود".

پربیننده ترین خبرها