هویت مظنون تیراندازی در مقابل کنسولگری "اسرائیل" در مونیخ + فیلم

پنج‌شنبه 15 شهريور 1403 - 20:28

سخنگوی پلیس شهر مونیخ در جنوب آلمان،در ادعایی از کشف هویت مهاجم مسلحی که امروز اقدام به تیراندازی در مقابل کنسولگری "اسرائیل" در مونیخ کرده بود خبر داد.

العالم - اروپا

این سخنگو به خبرنگاران گفت "مرد مسلحی که امروز پنجشنبه در نزدیکی سفارت "اسرائیل" در مرکز شهر مونیخ دیده شده و به ضرب گلوله پلیس به قتل رسیده ، یک شهروند اتریشی 18 ساله بوده که گمان می رود در اتریش زندگی می کرد.

وی افزود "مظنون که با سلاح مجهز به سرنیزه و با ظاهری از اروپای مرکزی و با پیراهن مشکی در نزدیکی کنسولگری "اسرائیل" رفت وآمد می کرده است .. انگیزه این حمله او همچنان در دست بررسی است".

وزیر داخلی استان "باواریا" در خصوص تیراندازی در مونیخ تاکید کرد "این حمله برای هدف قرار دادن کنسولگری اسرائیل طراحی شده بود".

به گفته ی "مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت "باواریا"، "تیراندازی در مونیخ ممکن است به سالگرد حمله به بازی های المپیک 1972 مرتبط باشد".

مجله آلمانی "اشپیگل" نیز در مورد مظنون ادعا کرده "او یک "اسلام گرای" شناخته شده برای مقامات آلمان است که اخیرا به آلمان سفر کرده و گزارش شده که خودرویی که او را به محل جنایت رسانده در منطقه "سالزبورگ" ثبت شده است".

گفتنی است پلیس آلمان امروز پنجشنبه پس از مشاهده فردی مظنون که به نظر می رسیده اسلحه گرم با خود دارد ودر نزدیکی سرکنسولگری "اسرائیل" و مرکز آرشیو اسناد جنایات نازی ها در مرکز شهر مونیخ پرسه می زده است ، شلیک کرد و او را کشت.

پلیس دربیانیه ای که در پلتفرم X منتشر نموده؛ اعلام کرد که با شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی کنسولگری "اسرائیل" در مونیخ ، نیروهای پلیس به سرعت و بطور گسترده در محل استقرار یافته و برای "نظارت بهتر وضعیت" یک فروند بالگرد نیز به پرواز در آمد با این حال هنوز هیچ نشانه ای از حضور مظنونان دیگر یا حوادث دیگری در مونیخ، مرکز ایالت "بایرن" به دست نیامده است".

SV

مرکز اسناد تاریخی که پیشینه ی تجاوزات نازی ها را بین سال های 1933 تا 1945 مستند و آرشیو می کند، در نزدیکی کنسولگری در محله "ماکس فورشتات" در مونیخ واقع شده است.

در همین رابطه نیز وزارت امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کنسولگری این رژیم جعلی برای برگزاری مراسم سالگرد قتل عام ۱۱ ورزشکار در المپیک مونیخ ۱۹۷۲ تعطیل بوده و در حادثه امروز آسیبی به کارکنان کنسولگری نرسیده است."

پربیننده ترین خبرها