گزارش اختصاصی العالم درباره راهکار فلسطینی‌ها برای جبران کمبود سوخت

جمعه 16 شهريور 1403 - 14:34

فلسطینی‌ها برای مقابله با محاصره همه‌جانبه‌ای که رژیم صهیونیستی بر باریکه غزه تحمیل کرده است، دست به ابتکارات خارق‌العاده‌ای زده‌اند.

ا‌لعالم - فلسطین اشغالی

‌خبرنگار العالم از مقر تیم دفاع مدنی در شمال باریکه غزه گزارشی را از تبدیل قطعات پلاستیکی دورریز به سوخت تهیه و ارسال کرد.

خبرنگار العالم در این گزارش فرآیند تبدیل مواد پلاستیکی به سوخت را ثبت و ضبط کرده است در این گزارش آمده است که این مرکز بارها مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار‌گرفته است اما امروز تبدیل به مقر هدایت و سازماندهی مراکز دفاع مدنی منطقه شده است و اعضای آن در تلاشند با استفاده از ابزار‌های ابتدایی، مشکل کمبود سوخت را که اغلب باعث اخلال در کار دفاع مدنی و خودرو‌های دیگر می‌شود برطرف کنند.

تیم‌های دفاع مدنی پس از جمع‌آوری قطعات پلاستیکی که در نتیجه حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر در خیابان‌ها پراکنده شده‌اند، آنها به روشی کاملا ابتدایی و ابتکاری به سوخت تبدیل می‌کنند.





سرتیپ احمد کحلوت، مدیر دفاع مدنی در شمال غزه به خبرنگار العالم گفت: "قاعدتا باید سوخت و تجهیزات و امکانات لازم در اختیار دفاع مدنی قرار بگیرد اما متاسفانه هیچ مرجع یا نهاد بین‌المللی برای بیش از ٣٣٠ روز حاضر به تامین این نیازمندی‌ها نیست. "

وی افزود: در سایه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم، دفاع مدنی به ناچار به این فرآیند سخت و طاقت‌فرسا و خطرناک برای استخراج سوخت از مواد پلاستیکی روی آورده است.



ابن عملیات ابتدایی و دشوار بیانگر هوش و خلاقیت فلسطینی‌ها برای غلبه بر موانعی است که رژیم صهیونیستی به دلیل ادامه تجاوزگری پیش‌روی فلسطینی قرار داده‌اند.



این ابتکار نه‌تنها مشکل کمبود سوخت را حل می‌کند بلکه نشان می‌دهد ملت فلسطین قدرت و خلاقیت لازم برای مقابله با چالش‌ها را دارند.

پربیننده ترین خبرها