لحظه به لحظه با ٣٣٧ مین جنگ غزه| جنین به تلی از آوار تبدیل شده است

لحظه به لحظه با ٣٣٧ مین جنگ غزه| جنین به تلی از آوار تبدیل شده است
شنبه 17 شهريور 1403 - 08:12

حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در حالی وارد ٣٣٧مین روز می‌شود که بمباران شدید هر آنچه که نشانه‌های حیات در غزه باقی مانده است اعم از ساختمان و مدرسه و مراکز بهداشتی همچنان ادامه‌دارد.

العالم - فلسطینی اشغالی

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد تیم‌های پزشکی ١٦١ هزار و ١٨٨ کودک را در نخستین روز از مرحله دوم طرح ضربتی واکسیناسیون علیه فلج اطفال در استان‌های جنوب غزه، واکسینه کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ٢٤ ساعت گذشته دو جنایت هولناک را علیه خانواده‌های غزه مرتکب شده‌اند که در آن، ١٧ شهروند به شهادت رسیده و ۵٦ نفر دیگر مجروح شدند؛ هزاران نفر هم هنوز زیر آوار هستند و تیم‌های امدادرسانی و دفاع مدنی به آنها دسترسی ندارند.

گردان‌های القسام- شاخه نظامی جنبش حماس- دیروز جمعه ویدویی را از جنازه یک اسیر اسرائیلی منتشر کردند. این اسیر قبل از هلاکت، در ویدیویی به کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی حمله کرده و آنها را به شکست در حفاظت از اسرا و زندانیان ٧ اکتبر متهم کرده و خواستار ادامه تظاهرات برای تضمین آزادی آنها شده بود.

این زندانی خود را در ابتدا "الموج ساروسی" معرفی کرده و گفته بود که ٢٧ سال دارد و همراه با همسر و دوستانش در مراسم جشن ریعیم اسیر شده است. وی در توصیف وضعیت اسرای صهیونیستی هم گفته بود که "نه آبی داریم و نه غذایی و نه برق". وی تاکید کرد که به همراه دوستانش مورد حمله عمدی نظامیان اسرائیلی قرار‌گرفته‌اند.

خروج از کرانه باختری

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، عملیات ارتش اشغالگر در جنین، واقع در شمال کرانه باختری به پایان رسیده است و نیروهای این رژیم روز جمعه از این شهر خارج شدند.

گفته می‌شود، این بزرگ‌ترین عملیات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در ۲۲ سال اخیر بود که غیر از جنین، در طولکرم، اردوگاه الفارعه و طوباس نیز جریان داشت.

مقامات بهداشتی فلسطینی‌ نیز اعلام کرده‌اند، دست‌کم ۳۶ فلسطینی از جمله ۲۱ نفر از استان جنین در این عملیات به شهادت رسیدند. گفته شده است، کودکان نیز در میان قربانیان هستند.

با پایان عملیات اما این شهر به تلی از آوار تبدیل شده است. جنین، در بخش شمالی کرانه باختری، از دیرباز پایگاه گروه‌های مبارز فلسطینی بوده و ارتش اشغالگر پیش‌تر ادعا کرده بود، این عملیات گسترده با هدف خنثی کردن گروه‌های مسلحی که قصد حمله به فلسطین اشغالی را داشتند صورت گرفته است.

"سماهر ابونسا" یکی از ساکنان جنین به خبرگزاری رویترز گفته است: "آنها با بولدوزر وارد شدند و همه چیز را تخریب کردند و هیچ چیز باقی نگذاشتند."

برخی دیگر نیز گفته‌اند، به زیرساخت‌ها آسیب‌ زیادی وارد شده و بسیاری از جاده‌ها و خانه‌ها به طور کامل ویران شده‌اند.

آب و برق نیز به دلیل درگیری‌های زمینی و حملات هوایی رژیم اشغالگر در این مناطق قطع شده بود.

لحظه به لحظه با ٣٣٧ مین روز جنایت علیه غزه

21:37|رئیس MI6: همچنان منتظر پاسخ ایران به ترور هنیه هستیم

رئیس دستگاه جاسوسی خارجی انگلیس (ام‌آی6)، امروز در نشست خبری مشترک با مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت که معتقد است ایران همچنان در حال برنامه‌ریزی برای انتقام‌گیری از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس است.



19:49| پیام رژیم صهیونیستی به لبنان درباره آتش‌بس

وزیر خارجه لبنان خبر داد که رژیم صهیونیستی از طریق میانجیگران به لبنان پیام داده که هیچ تمایلیالعا به آتش‌بس در لبنان ندارد.



18:42| تقدیر خاخام صهیونیست از نظامیان متهم به تجاوز جنسی به زندانی فلسطینی

یک خاخام بانفوذ صهیونیست، از نظامیان اشغالگری، که متهم به تجاوز جنسی به یک زندانی فلسطینی هستند تقدیر کرد و گفت که به جای بازداشت، باید از آنها تکریم می‌شد.



17:57| عراقچی: دولت و ملت یمن در عمل مدافع مظلومیت ملت فلسطین بوده‌اند

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن، طی تماس تلفنی با "سید عباس عراقچی"، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.



16:55| خانواده نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، فلسطین اشغالی را ترک کرد


در سایه تشدید احساس ناامنی و نگرانی‌های امنیتی ناشی از حملات راکتی گروه‌های مقاومت فلسطینی‌ و شرایط نابسامان اقتصادی در فلسطین اشغالی، نوه نخست‌وزیر اسبق رژيم صهیونیستی تصمیم گرفته است به همراه همسر و سه فرزندش به نیویورک مهاجرت کنند.

14:55| تردید آمریکا درباره توافق آتش‌بس در غزه تا قبل از پایان دوره بایدن

شبکه سی ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی گفت دولت آمریکا با موانع بزرگی در مسیر مذاکرات آتش‌بس در غزه رو‌به‌روست لذا بعید به نظر می‌رسد که کاخ سفید بتواند تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، جنگ غزه را متوقف کند.

14:30| یک کشته در حمله مستقیم نیروهای قسام به صهیونیست‌ها در اردوگاه طولکرم

گردان‌های قسام اعلام کرد: مجاهدان ما در داخل اردوگاه طولکرم توانستند تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها را به طور مستقیم هدف قرار دهند که منجر به کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیست شد.

1

14:19| اقدام جالب حامیان فلسطین در ترکیه با چراغ‌های راهنما

حامیان فلسطین در حرکتی جالب چراغ‌های راهنمایی را به نماد اعتراض به نسل‌کشی در غزه تبدیل کردند؛ «چراغ سبز آزادی فلسطین است» و «چراغ قرمز پیام اسرائیل یک قاتل» است.

1

14:08| شمار شهدای غزه به ۴۰هزار و ۹۳۹ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه: از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نواز غزه، 40 هزار و 939 نفر به شهادت رسیده و 94هزار و 616 نفر نیز زخمی شده‌اند.

طبق گزارش این وزارتخانه، طی 24 ساعت گذشته نیز 61 فلسطینی به شهادت رسیده و 162 نفر زخمی شده‌اند.

14:02| بدران: نتانیاهو مانع اصلی بر سر راه توافق است/ شروط جدیدی را ارائه ندادیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که نتانیاهو مانع رسیدن به هرگونه توافق است و او مسئول کشته شدن اسرای اسرائیلی است.

حسام بدران اظهار داشت که ما هیچ شروط جدیدی بعد از موافقت با طرح پیشنهادی بایدن ارائه نداده‌ایم.

وی افزود که نتانیاهو هیچ موافقتی یا تصمیم‌گیری در مورد مسائل اساسی مرتبط با آتش‌بس و محور فیلادلفیا، نتساریم و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام نداده است.

حسام بدران خاطرنشان کرد که قتل فعال آمریکایی ترکیه‌ای توسط رژیم صهیونیستی کاملاً عمدی بود و این شیوه تعامل این رژیم با هر کسی است که با ملت فلسطین اعلام همبستگی کند.

بدران در بخش دیگری از سخنانش گفت که شکنجه و آزار و اذیت اسرای فلسطینی در زندان مجدو، دلیلی بر تجاوز سیستماتیک رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین است.

بدران گفت انتظار از تشکیلات خودگردان فلسطین بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون انجام داده است.

13:59| وزارت دادگستری آمریکا: واشنگتن: حمله تروریستی در نیویورک خنثی شد

یک مرد پاکستانی به نام «محمد شاهزیب خان» اخیرا در کانادا به اتهام تلاش برای کمک به گروه تروریستی داعش در برنامه‌ریزی یک حمله در نیویورک در حوالی هفتم اکتبر مصادف به سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» دستگیر شده است.

13:49|شکنجه اسرای فلسطینی توسط ارتش صهیونیستی

یک رسانه اسرائیلی تصاویری از شکنجه و تحقیر اسرای فلسطینی در زندان مجدو در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد که با محکومیت شدید این جنایت توسط جنبش حماس همراه شد.

1

13:22| کودک غزه‌ای:‌ فلسطین مادر و عشقم است (زیرنویس فارسی)

(جزئیات بیشتر)

1

12:28| تداوم حملات علیه غزه؛ شهادت 22 فلسطینی در 24 ساعت

در پی تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه از روز گذشته تاکنون تنها در 2 منطقه «النصیرات» و «البریج»، 22 نفر به شهادت رسیدند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی منازلی در نزدیکی مسجد القسام در شهرک بیت لاهیا در شمال نوار غزه را هم هدف بمباران کرد که در جریان آن دست کم 33 نفر مجروح شدند.

گالری

12:24|تصاویر دوربین یک صهیونیست از شهر رفح بعد از تجاوز وحشیانه اشغالگران

1

12:01| بلومبرگ: انصارالله با شکست دادن "ابرقدرت جهان" شگفتی‌ساز شده است

یک خبرگزاری آمریکایی با اشاره به عملیات دریایی نیروهای یمنی در دریای سرخ، نوشت انصارالله یمن در شکست دادن آمریکا، به عنوان ابرقدرت جهان و درگیر کردن این کشور در جنگی فرسایشی، شگفتی‌ساز شده است.

(جزییات بیشتر)

11:00| پیام‌های مهمِ بازدید رئیس ستاد ارتش مصر از مرز غزه

در شرایطی حساس و همزمان با اوضاع متشنج در منطقه و بالا‌گرفتن تنش‌ها در روابط تل‌آویو و قاهره، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مصر در اقدامی غیرمنتظره از اقدامات تأمینی و تدابیر حفاظتی اتخاذ شده در گذرگاه رفح و در مرز مصر با نوار غزه بازدید کرد.

(جزییات بیشتر)

10:49| سازمان ملل: قحطی در غزه "شدید‌ترین موج گرسنگی در تاریخ است"

سازمان ملل در گزارشی درباره تشدید بحران گرسنگی در جهان هشدار داد میلیون‌ها انسان در سراسر جهان از فقدان امنیت غذایی رنج می‌برند.

(جزییات بیشتر)

10:08| صهیونیست‌ها پای کودک فلسطینی را قطع کردند

یک کودک فلسطینی در بمبارانِ بامدادِ امروزِ اشغالگران مادرش را از دست داد و پاهایش قطع شد.

هشدار|حاوی صحنه‌ دلخراش

1

09:55| بیش از 625 هزار دانش آموز دختر و پسر در غزه از تحصیل محروم شدند

1

09:54| هشدار شدیداللحن قاهره به تل‌آویو؛ "دامی، که نتانیاهو برای خودش پهن کرده است"

منابع عبری فارش کردند که مصر از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیام تهدیدآمیزی به اسرائیل ارسال، و طی آن، خشم خود را از اظهارات نخست‌وزیر این رژیم درباره محور فیلادلفیلا ابراز کرده است.

(جزییات بیشتر)

09:25| مقاومت اسلامی لبنان:حمله حزب‌الله به مقر فرماندهی صهیونیست‌ها

مقر فرماندهی گردان لشکر گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه جبل نیریا واقع در شمال فلسطین اشغالی با تعدادی از موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادیم.

این عملیات در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به روستاها و منازل مسکونی به‌ویژه در شهرک «فرون» واقع در جنوب لبنان بود.

09:20| اجرای نمادین حامیان فلسطین در لندن به یاد هزاران کودک کشته شده در غزه

1

08:00| آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد

منابع عبری زبان از فعال شدن آژیر خطر در منطقه راس الناقوره در شمال فلسطین اشغالی و احتمال حمله پهپادی به این منطقه خبر دادند.

07:21| درد و رنج کودکان غزه پایان ندارد...

درمان کودکی که در حملات بامدادِ امروزِ رژیم صهیونیستی به غزه یه شدت زخمی شده است.

طبق آخرین گزارش سازمان امدادرسانی غزه، در بمباران مدرسه «حلیمه السعدیه» در شمال غزه تاکنون 4 شهید و 15 نفر دیگر زخمی شده‌اند. جست‌و‌جو برای یافتن پیکر شهدای احتمالی ادامه دارد.

1

پربیننده ترین خبرها