اسامه حمدان: رژیم صهیونیستی منتظر حوادث غیر منتظره در کرانه باختری باشد

اسامه حمدان: رژیم صهیونیستی منتظر حوادث غیر منتظره در کرانه باختری باشد
يکشنبه 18 شهريور 1403 - 15:56

"اسامه حمدان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: تا وقتی که هیچ تضمینی در خصوص پذیرش طرح‌های آتش‌بس در غزه از سوی رژیم صهیونیستی وجود ندارد و همه این طرح‌ها به همین دلیل شکست می‌خورند، نیازی به اضافه کردن پیشنهاد‌های جدید به مذاکرات آتش‌بس در غزه نیست؛ روز‌های آینده، حوادث غیر منتظره‌ای در کرانه باختری رخ می‌دهند که رژیم صهیونیستی به‌هیچ‌وجه آنها را نمی‌خواهد.

ا‌لعالم - فلسطین اشغالی

"اسامه حمدان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به سایت خبری الجزیره گفت آمریکا هیچ فشاری بر نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پذیرش طرح‌هایی که پیشتر موافقت حماس را جلب کرده‌اند، وارد نمی‌کند.

حمدان ضمن رد هر‌گونه مذاکره مستقیم با آمریکا بدون شرکت رژیم صهیونیستی گفت: "در رسانه‌ها شنیدیم که آمریکا از مذاکره و معامله مستقیم با حماس صحبت کرده است اما تا کنون هیچ رویداد عملی رخ نداده است و آمریکایی‌ها هیچ تماس مستقیمی با ما برقرار نکرده‌اند و هیچ پیامی با این مضمون برای ما – از طریق واسطه‌هایشان – نفرستاده اند".

محمد ضیف و جبهه داخلی

حمدان درباره ادعا‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور محمد ضیف از رهبران جنبش حماس گفت: "برادر مجاهد محمد ضیف در سلامت کامل و مشغول انجام وظیفه هستند و شایعه‌هایی از این قبیل نمی‌توانند او را از کار و فعالیت بی‌ندازند و به رغم گذشت بیش از ٣٣٠ روز از جنگ، هم او و هم سربازان و یارانش محکم و قاطع به‌کار خود ادامه می‌دهند".

وی انسجام و همبستگی کامل در جبهه داخلی غزه را ناشی از عوامل متعددی نسبت داد از‌جمله: پایبندی ملت فلسطین به آرمان خود در سراسر ٧۵ سال گذشته. در فلسطین پدران، این آرمان را برای فرزندان و نواده‌های خود به یادگار گذاشته‌اند و ملت به فلسطین به رغم همه مشکلات موجود، به این آرمان پایبند مانده‌اند.

ملت فلسطین خود و آرمان خود را به خدا سپرده‌اند و به نوعی ایمان و یقین و تسلیم (در برابر خدا) رسیده‌اند و با این نیرو، برای تحقق هدف خود یعنی آزادی تلاش می‌کنند.

چرا سنوار؟

حمدان درباره انتخاب سنوار به‌عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس گفت این انتخاب طبق موازین نظامنامه داخلی جنبش صورت گرفته است و کسی که قرار به‌عنوان رهبر انتخاب شود، باید شروط خاصی را داشته باشد. این انتخاب هیچ ربطی به ترور اسماعیل هنیه در تهران ندارد و "اصلا جنبه انتقام‌جویی فردی ندارد".

وی در پاسخ به سئوالی درباره تغییراتی که پس از انتخاب سنوار به ریاست حماس، در این جنبش حاصل شده است گفت: هر رهبری روش خاص خود را در اداره امور دارد و برادر ابراهیم (سنوار) کار خود را در مدیریت حماس طوری شروع کرد که دشمن هیچ‌گونه فرصتی برای ایجاد اختلال در کار جنبش پیدا نکند.

وی افزود: به رغم شوکی که با ترور ابو العبد وارد آمد اما اکنون جنبش در سطوح رهبری به ثبات رسیده است و (سنوار) و دیگر رهبران، حماس را به طور ثابت رهبری می‌کنند.

تشکیلات خودگردان و کرانه باختری

وی درباره حوادث جاری در کرانه باختری گفت رژیم صهیونیستی برای کوچاندن دو میلیون فلسطینی از کرانه باختری به اردن نقشه کشیده بود و این نقشه نه‌تنها برای فلسطینی‌ها بلکه برای کل منطقه خطرناک است و باعث انفجار و بی‌ثباتی می‌شود.

حمدان تصریح کرد که حملات کنونی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نمی‌تواند مقاومت را از بین ببرد و روز‌های آینده شاهد اوضاعی کاملا متفاوت در این منطقه خواهیم بود که برای رژیم اشغالگر به‌هیچ‌وجه خوشایند نیست و در‌واقع میخ آخر بر تابوت این رژیم خواهد بود.

وی با اشاره به روابط مقاومت اسلامی در غزه با تشکیلات خودگردان فلسطین، درباره اولویت‌های مبارزه و مکانیسم عمل مشترک فلسطین برای ایجاد دولت وفاق ملی و اداره فلسطین به‌صورت یکپارچه و مشارکت حماس در این دولت به‌عنوان بخشی از آن، صحبت کرد.

وی درباره اتهاماتی که در پی عملیات طوفان الاقصی در ٧ اکتبر ٢٠٢٣ به مقاومت اسلامی وارد شد و میزان آمادگی حماس برای تسلیم اداره غزه به حکومت منتخب جدید صحبت کرد.

پربیننده ترین خبرها