مجازات تل‌آویو؛ مصر از پذیرش سفیر رژیم صهیونیستی امتناع می‌کند

مجازات تل‌آویو؛ مصر از پذیرش سفیر رژیم صهیونیستی امتناع می‌کند
دوشنبه 19 شهريور 1403 - 14:56

رسانه‌های عبری گزارش دادند که مصر تاکنون از پذیرش سفیر جدید اسرائیل در قاهره خودداری کرده است. یک مقام مطلع صهیونیست نیز گفته است مصری‌ها این موضوع را به تعویق می‌اندازند تا ما را مجازات کنند.

العالم- مصر

در سایه تنش میان تل‌آویو و قاهره در نتیجه اصرار طرف صهیونیست بر استقرار نیروهای این رژیم در محور فیلادلفیا، "گای عزرائیل" خبرنگار سیاسی وب‌سایت عبری "آی نیوز" گزارش داد که اسرائیل دو هفته است که در مصر سفیر ندارد و دلیل این امر، تعلل عمدی قاهره است.

ماموریت "امیره اورون" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در مصر دو هفته پیش به پایان رسید و او به فلسطین اشغالی بازگشته است. در حالی‌که "اوری روتمان" سفیر جدید هنوز موافقت مصر را برای آغاز فغالیتش نگرفته است.

این وب‌سایت عبری خاطرنشان کرد که شخصیتی، که از سفیر اسرائیل (در مصر طی مراسمی رسمی استقبال می‌کند ولی اکنون آخرین چیزی که قاهره تمایل دارد با آن روبه‌رو شود عکس سفیر جدیدمان است.

طبق اعلام رسانه‌های عبری، مقامات امنیتی و دیپلمات‌ها مصر اکنون در حال بررسی چند سناریو تشدید تنش در روابط با اسرائیل از جمله احتمال بازگرداندن "خالد عزمی" سفیر مصر از تل‌آویو و رفتن به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای خروج از محور فیلادلفیا هستند.

قاهره اخیرا انتقادات خود را از رژیم صهیونیستی به دلیل پافشاری نتانیاهو بر ابقای نیروهای صهیونیست در محور فیلادلفیا بین مصر و نوار غزه افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که حماس از طریق تونل‌هایی که از این محور می‌گذرد سلاح وارد غزه می‌کند. اما مصر اتهامات نتانیاهو را رد کرده و بر عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح تاکید دارد.

پربیننده ترین خبرها