ادعای ترامپ مبنی بر خوردن حیوانات توسط مهاجران.. ماجرا چیست؟

ادعای ترامپ مبنی بر خوردن حیوانات توسط مهاجران.. ماجرا چیست؟
چهارشنبه 21 شهريور 1403 - 08:23

نخستین مناظره میان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شهر فیلادلفیا برگزار شد. ترامپ در بخشی از سخنانش ادعاهای تایید نشده‌ای را تکرار کرد مبنی بر اینکه مهاجران "حیوانات خانگی مردم ایالت اوهایو را می‌دزدند و می‌خورند".

العالم- آمریکا

نخستین مناظره میان "دونالد ترامپ" و "کامالا هریس" دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، شب گذشته در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا با حملات متقابل دو نامزد به یکدیگر برگزار شد.

در این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای به موضوعات متنوعی از جمله سیاست داخلی، اقتصاد، حق سقط جنین، بحران مهاجرت، سیاست خارجی و جنگ در اوکراین و خاورمیانه پرداخته شد و هریس و ترامپ تقریباً در تمام این موضوعات با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.

دونالد ترامپ در جریان مناظره گفت: مهاجرت مخرب که نتیجه سیاست دموکرات‌ها است بدترین خطر برای اقتصاد آمریکا است. مهاجران آفریقایی و آمریکای لاتین فرصت‌های اشتغال را در آمریکا تصرف کرده‌اند.

ترامپ در ادامه سخنانش گفت: مهاجران غیرقانونی در اسپرینگ فیلد اوهایو، حیوانات خانگی مردم آمریکا را می‌دزدند و می‌خورند. او گفت: "آن‌ها سگ می‌خورند. آن‌ها حیوانات خانگی مردم را که آنجا زندگی می‌کنند، می‌خورند . "

در این هنگام، "دیوید می‌یور" مجری مناظره گفت که مدیر شهر اسپرینگفیلد گفته است که هیچ گزارش معتبری درباره ادعاها مبنی بر آسیب زدن به حیوانات خانگی و خوردن گوشت آنها وجود ندارد. ترامپ پاسخ داد: "خوب، من آدم‌هایی را در تلویزیون دیده‌ام که می‌گویند سگ آن‌ها را برده‌اند و برای غذا استفاده کرده‌اند. "

ماجرای خوردن حیوانات خانگی توسط مهاجران در روزهای اخیر در رسانه‌های طرفدار ترامپ منتشر شده است و این موضوع توسط نامزد جمهوری‌خواه معاون ریاست‌جمهوری "جی دی ونس" نیز تکرار شده است.

به گزارش گاردین، برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی اغلب بدون مدرک ادعا می‌کنند که مهاجرانی، که از هائیتی به آمریکا آمده‌اند در اسپرینگفیلد و اوهایو، حیوانات خانگی مانند اردک‌ها و غازها را می‌دزدند و گوشت آنها را می‌خورند.

همچنین در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی منتشر شده که دونالد ترامپ را در حال نگهداری از گربه‌ها و اردک‌ها نشان می‌دهد و او را "ناجی حیوانات شهر" خطاب کرده‌اند. البته این ویدیوها توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

"تد کروز" سناتور جمهوری‌خواه تگزاس، عکسی از دو گربه که یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند به اشتراک گذاشت و نوشت: "لطفاً به ترامپ رأی دهید تا مهاجران هائیتی ما را نخورند".

"اسپرینگفیلد نیوز-سان"، روز دوشنبه خبر داد که پلیس "هیچ گزارشی مبنی بر دزدیده شدن یا خورده شدن حیوانات خانگی دریافت نکرده است."

پربیننده ترین خبرها