جان کربی: واشنگتن اظهارات مسکو را جدی تلقی می‌کند

جان کربی: واشنگتن اظهارات مسکو را جدی تلقی می‌کند
شنبه 24 شهريور 1403 - 02:10

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خصوص عواقب لغو محدودیت های تسلیحاتی اعمال شده بر استفاده کی‌یف از سلاح های دوربرد خود را جدی می‌گیرد.

العالم – آمریکا

جان کربی خاطرنشان کرد که واشنگتن هنگام تصمیم گیری در خصوص تهدیدات رئیس جمهور روسیه با استفاده از "محاسبات خود" این مسئله را هدایت می کند.

وی با توضیح این که ایالات متحده رویکرد خود را برای محدود کردن استفاده از تسلیحات آمریکایی توسط کی‌یف تغییر نداده است؛ تاکید کرد که حتی پس از سفر کایر استارمر، نخست وزیر بریتانیا به واشنگتن، نیز تغییراتی در این رویکرد نخواهد داشت.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان این که هیچ تغییری در رویکرد ایالات متحده آمریکا در در خصوص استفاده کیف از سلاح های آمریکایی برای حمله به عمق خاک روسیه وجود ندارد؛ گفت: « من انتظار ندارم که امروز شاهد چنین تغییری باشم».

یادآور می شود پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خصوص تصمیم کی‌یف برای استفاده از سلاح های دوربرد غربی در حمله به عمق خاک روسیه، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کشورهای عضو ناتو که اکنون درحال بحث در مورد امکان استفاده از سلاح های غربی دوربرد توسط کی‌یف هستند، در واقع باید بدانند که در حال تصمیم گیری این مسئله هستند که در درگیری اوکراین مستقیماً دخالت کنند.

وی در ادامه افزود در واقع، استفاده از این سامانه های موشکی تنها توسط نیروهای نظامی کشورهای عضو ناتو قابل انجام است، بنابراین اوکراین به تنهایی قادر به حمله به عمق خاک روسیه نیست و برای این کار به اطلاعات ماهواره های غربی نیاز دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها