فایننشال تایمز فاش کرد:

نظامیان آمریکایی قاتل بن لادن، در حال آموزش کمک به تایوان برای مقابله با چین

نظامیان آمریکایی قاتل بن لادن، در حال آموزش کمک به تایوان برای مقابله با چین
شنبه 24 شهريور 1403 - 11:47

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: یک واحد نظامی آمریکایی که بن لادن را به قتل رساند، در حال آموزش برای کمک به تایوان در صورت حمله چین است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رای الیوم، این روزنامه انگلیسی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که لشکر 6 نیروی ویژه نیروی دریایی آمریکا که اسامه بن لادن رهبر القاعده را در سال 2011 به قتل رساند، در حال حاضر در حال آموزش برای ماموریت هایی در زمینه کمک به تایوان در صورت حمله چین به آن است.
فایننشال تایمز به نقل از منابعی که آن را "مطمئن" توصیف کرد، گزارش داد که تیم زبده نیروهای ویژه، که وظیفه برخی از حساس‌ترین و دشوارترین ماموریت های ارتش آمریکا را بر عهده دارد، بیش از یک سال است که در پایگاه خود در ویرجینیا بیچ، در حدود 250 کیلومتری جنوب شرقی واشنگتن، برای جنگ در تایوان آموزش می‌بینند.

این روزنامه در توضیح این موضوع گفت: «رزمایشهای محرمانه تاکیدی است بر تمرکز روزافزون آمریکا بر بازدارندگی چین از حمله به تایوان و واشنگتن در حال تقویت آمادگی خود برای مقابله با چنین رویدادی است.»

به نوشته این روزنامه، در واقع از زمانی که فیل دیویدسون، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در اقیانوس‌های هند و آرام، در سال 2021 هشدار داد که چین ممکن است ظرف 6 سال آینده به تایوان حمله کند، واشنگتن از تقویت آمادگی‌های خود در این زمینه دست برنداشته است.

فایننشال تایمز گزارش داد: «اگرچه مقامات آمریکایی همچنان تاکید می‌کنند که درگیری با چین "قریب الوقوع و اجتناب‌ناپذیر" نیست اما ارتش ایالات متحده به تسریع در کسب آمادگی برای هر رویداد اضطراری ادامه می‌دهد چراکه ارتش آزادیبخش خلق چین در حال مدرنیزه شدن جهت اجرای دستورات شی جین پینگ رئیس جمهور پکن مبنی بر تلاش برای دستیابی به توانایی تصرف تایوان به زور تا سال 2027 است.»

شایان ذکر است که چین همواره اعلام کرده است که به "اتحاد مجدد" مسالمت آمیز با تایوان متعهد است، اما استفاده از زور را رد نکرده است.

به گزارش الجزیره نت، واشنگتن همچنین متعهد است به تایپه کمک کند تا دفاع خود را تحت آنچه "قانون روابط تایوان" نامیده است، در مقابل حمله چین انجام دهد.

اسامه بن لادن در تاریخ ۲ مه ۲۰۱۱ توسط گروه توسعه جنگاوری ویژه نیروی دریایی و فرماندهی مشترک عملیات ویژه نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در پاکستان کشته شد.

پربیننده ترین خبرها