السودانی خواستار حمایت جهان اسلام از تشکیل کشور مستقل فلسطین شد

السودانی خواستار حمایت جهان اسلام از تشکیل کشور مستقل فلسطین شد
شنبه 24 شهريور 1403 - 19:39

نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی، حمایت از ملت فلسطین را وظیفه اعراب و مسلمانان دانست و از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز شنبه در آیین سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع «‌ام القری» در شهر بغداد، ضمن تبریک این میلاد با سعادت به ملت عراق و امت اسلام، خواستار موضع‌گیری شرافتمندانه جهان اسلام در ایستادگی کنار ملت فلسطین و دفاع از حقوق آنان برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

السودانی در ادامه صحبت‌های خود به تحولات فلسطین اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ ماه است که مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در معرض جنگ و نسل‌کشی نظامیان جنایتکار و اشغالگر رژیم صهیونیستی قرار دارند و این رژیم، هولناک‌ترین روش‌های کشتار، تخریب و تجاوز را علیه غیرنظامیان به کار گرفته است.

نخست وزیر عراق، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همه این کارها را در برابر دیدگان جهانیان و تمامی سازمان‌ها، نهادها انجام می‌دهد و قدرت‌های بزرگ نیز سکوتی مرگبار پیشه کرده‌اند، بدون اینکه کوچکترین احساس مسئولیت انسانی و اخلاقی داشته باشند.

وی ادامه داد: آنچه که امروز انجام آن برای ما مطلوب است این خواهد بود که همه ما مسلمانان و عرب‌ها موضعی شرافتمندانه در راستای پیروزی فلسطینیان و دستیابی آن‌ها به حقوقشان در تشکیل یک کشور مستقل در اراضی فلسطین به پایتختی قدس اتخاذ کنیم.

السودانی افزود: مسأله فلسطین ایجاب می‌کند که ما در راه تحقق مسائل سرنوشت‌ساز خویش متحد باشیم چرا که ملاحظه می‌کنیم چگونه عوامل و حامیان این رژیم غاصب، بر (باور) باطل خویش متحد هستند اما متأسفانه ما بر حق خویش متفرق هستیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: ما باید خود را به کتاب خداوند و سنت پیامبر عظیم الشأن مجهز کنیم تا خویش و جوامع خود را از خطرات و شرارت‌ها حفظ کنیم؛ آنچه که ما امروز به آن نیاز داریم این است که همه ارزش‌های اصیل را بازیابی کنیم و بتوانیم جوامع را در برابر رفتارهای مشکوکی که نظام اخلاقی ما را تهدید می‌کند، محافظت کنیم.

پربیننده ترین خبرها