نسل‌کشی در غزه در ۳۴۵ روز/ هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در باریکه غزه

نسل‌کشی در غزه در ۳۴۵ روز/ هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در باریکه غزه
يکشنبه 25 شهريور 1403 - 08:08

رژیم صهیونیستی در ۳۴۵مین روز از تجاوز به غزه، همچنان به جنایت‌های خود علیه غیرنظامیان بی‌دفاع ادامه می‌دهد که درپی بمباران و کشتار آواره شده‌اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

دیشب درپی بمباران خانه‌ای در اردوگاه جبالیا واقع در شمال باریکه غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی، تعدادی از فلسطینی‌ها مجروح شدند.

در همین حال، با نزدیک شدن زمستان و سرد شدن هوا، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در باریکه غزه با صدور بیانیه اعلام کرد: ما یک فراخوان فوری برای نجات ۲ میلیون آواره در باریکه غزه پیش از آنکه فرصت از دست برود، صادر می‌کنیم.

این دفتر گزارش داد که تعداد آوارگان روز به روز در حال افزایش است و تعداد آنها به طور کلی از ۱.۹ میلیون نفر به ۲ میلیون آواره در استان‌های مختلف باریکه غزه رسیده است.

در این بیانیه آمده است: به دلیل شروع زمستان و شرایط سخت آب و هوایی، باریکه غزه در آستانه یک فاجعه انسانی واقعی است و در نتیجه ۲ میلیون نفر در زمستان به دلیل فرسودگی چادرها و عدم استفاده کامل از خدمات، بدون سرپناه خواهند بود و ناگزیر به خوابیدن بر روی زمین خواهند شد.

این دفتر همچنین اعلام کرد: ۷۴ درصد از چادرهای آوارگان در باریکه غزه غیرقابل استفاده شده است. ما جنایت رژیم اشغالگر را در این زمینه محکوم می‌کنیم. این اقدامات با هدف آوارگی اجباری و مجبور کردن ۲ میلیون آواره به ترک خانه‌های خود و پناه بردن به مناطقی است که آمادگی پذیرش صدها هزار آواره در چادرهای نامناسب و در مناطق غیرانسانی و ناامن را ندارند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما رژیم اشغاگر اسرائیل و دولت آمریکا را مسئول کامل شرایط فاجعه باری می‌دانیم که ملت فلسطین در نوار غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و از تمام جهان می‌خواهیم که این جنایات را محکوم کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمینشان مدعی وجود مناطق امن در برخی مناطق نوار غزه می‌شود تا آوارگان را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل کرده و مقدمات هدف قرار دادن چادرهای آنها را فراهم کند.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر چندین اردوگاه آوارگان و چادرهای آنها را با انجام حملات هوایی بمباران کرده و صدها نفر از آنها را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است.


لحظه به لحظه با ۳۴۵ مین روز از حمله رژیم اشغالگر به غزه و کرانه باختری:

22:05 | اعتراف یک کارشناس صهیونیست: حماس همچنان کابوس اسرائیلی‌ها در غزه است

ایال عوفر، میلیاردر صهیونیست که از او به عنوان کارشناس در زمینه اقتصاد جنبش حماس یاد شده است، به سرکردگان رژیم صهیونیستی هشدار داده که "اعمال فشار نظامی بر حماس برای از بین بردن آن کافی نیست". (جزییات بیشتر)

21:49 | خبرنگار العالم: شنیده شدن صدای چندین انفجار نزدیک پایگاه اشغالگران آمریکایی در «خراب الجیر» در سوریه

20:34 | ویدئوگرافیک|برای اولین بار؛ موشک فراصوت یمنی به تل‌آویو اصابت کرد

فیلم

20:30 | عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی/ زخمی شدن یک افسر صهیونیست

رسانه‌های اسرائیلی از زخمی شدن یک افسر پلیس در عملیات با سلاح سرد در باب العامود در قدس اشغالی خبر دادند.

در پی این عملیات، پلیس رژیم اشغالگر تمامی درهای مسجد الاقصی را بست. (جزییات بیشتر)

20:25 | پرواز پهپادهای حزب الله بر فراز الجلیل تا رود اردن/ 3 زخمی در حمله پهپادی به پایگاه صهیونیستی

رسانه‌های عبری‌زبان از زخمی شدن 3 نفر بر اثر حمله پهپاد حزب الله به یک پایگاه ارتش نزدیک رود اردن در الجلیل خبر دادند.

پیش از این رسانه‌های صهیونیستی تصاویری از پرواز پهپادهای حزب الله بر فراز الجلیل تا رود اردن منتشر کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که یک پهپاد شلیک شده از لبنان، دستکم 10 دقیقه بدون رهگیری در حریم هوایی «اسرائیل» پرواز کرد.

فیلم

19:51 | آمار شهدای رسانه در غزه به 173 نفر رسید

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه: پس از شهادت عبدالله شکشک خبرنگار فلسطینی، آمار شهدای رسانه در غزه از 7 اکتبر تاکنون به 173 نفر افزایش یافت.

19:28 | گروهان‌های قدس تصاویری از هدف قرار دادن تانک مرکاوای ارتش صهیونیستی با راکت‌های (RPG-85) در مرکز رفح در جنوب باریکه غزه را منتشر کرد.

فیلم

19:02 | پادگان "راویه" رژیم صهیونیستی بر اثر حمله موشکی مقاومت لبنان در آتش سوخت

رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه ظرف 48 ساعت گذشته بیش از 150 موشک از جنوب لبنان شلیک شده است، اعلام کردند که "مقاومت لبنان با انجام یک سری عملیات خاص گردان 188 زرهی در پادگان "روایه" واقع در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را هدف قرار داد و علاوه بر آن با پرواز یک کوادکوپتر انفجاری بر روی پایگاه "المطله" و بمباران پایگاه نظامی "المالکیه"، تجهیزات فنی اشغالگران را منهدم کردند. (جزییات بیشتر)

18:39 | لحظه بمباران مدرسه «غازی الشوا» در بیت حانون در شمال باریکه غزه توسط ارتش اشغالگر

فیلم

18:22 | شهادت 5 فلسطینی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به غزه

یک منبع پزشکی روز یکشنبه از انتقال پیکر ۵ شهید فلسطینی به بیمارستان المعمدانی به دنبال حمله پهپادی اشغالگران به محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه خبر داد. (جزییات بیشتر)

18:19 | حمله پهپادی مقاومت عراق به اراضی اشغالی

مقاومت اسلامی عراق: مبارزان ما یک موضع در شهر حیفا در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار دادند.

17:38 | اذعان ارتش اشغالگر به کشتن 3 اسیر خود در غزه

ارتش به خانواده‌های «ران شرمن»، «نیک بیزر« و «ایلیا تولیدانو» سه اسیر اسرائیلی در غزه، اطلاع داد که در حمله «اسرائیل» کشته شده‌اند.

ارتش اجساد این سه اسیر را در دسامبر گذشته پس از کشته شدن آنها در بمباران باریکه غزه کشف کرد.

17:21 | رهبر انصارالله یمن: حمله بعدی به رژیم صهیونیستی سنگین‌تر خواهد بود

رهبر انصارالله یمن با اشاره به حمله موشکی امروز نیروهای یمنی به عمق سرزمین‌های اشغالی در تل‌آویو که در ادامه دفاع از ملت فلسطین در برابر جنگ نسل‌کشی این رژیم در غزه صورت گرفته است، اعلام کرد که حمله بعدی ما سنگین‌تر خواهد بود. (جزییات بیشتر)

16:24 | لحظه شلیک موشک هایپرسونیک توسط یمن به سوی رژیم صهیونیستی

فیلم

16:21 | واکنش سخنگوی گردان‌های قسام به حمله موشکی یمن به تل‌آویو

سخنگوی گردان‌های قسام گفت: سلاح مورد استفاده یمنی‌ها در عملیات هدف قرار دادن یافا در تل‌آویو و موضعی که هدف قرار گرفته شد، تحولی کیفی است که در نبرد طوفان الاقصی تاثیرگذار خواهد بود. (جزییات بیشتر)

16:02 | ویدئویی هولناک از لحظه هدف قرار گرفتن شهروندان فلسطینی در رفح در جنوب باریکه غزه توسط موشک شلیک‌شده از پهپاد ارتش اشغالگر

فیلم

15:50 | جنبش حماس:

حمله موشکی نیروهای یمنی و برادران انصارالله به عمق سرزمین‌های اشغالی را تحسین می‌‌کنیم و آن را پاسخی طبیعی به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌دانیم.

آنچه که جبهه‌های مقاومت در یمن، لبنان و عراق انجام می‌دهند، حق ذاتی مقاومت و بیانگر وحدت ملت ما در مقابله با طرح‌های صهیونیستی است.

نیروهای مسلح یمن امروز عملیات نظامی ویژه‌ای علیه یک هدف نظامی در منطقه یافا در فلسطین اشغالی انجام داد. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.

13:31 | 15 دقيقة وحشت در فلسطین اشغالی

پس از شنیده شدن آژیر هشدار صبح امروز در قلب فلسطین اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد موشکی که از یمن شلیک شده، در "منطقه‌ای باز" فرود آمده است.

(جزییات بیشتر)

1

13:14 |غرق شدن چادرهای آوارگان غرب خان یونس

بالا رفتن ارتفاع امواج در ساحل غرب خان یونس سبب غرق شدن چادرهای آوارگان شد که در ساحل القراره قرار دارد.

با نزدیک شدن به فصل سرما و در سایه تشدید تجاوزات و جنگ رژیم صهیونیستی، شرایط زندگی روز به روز برای مردم نوار غزه به ویژه با توجه به محاصره مستمر این منطقه و ممانعت اشغالگران از ورود کمک‌های بشردوستانه فوری سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

1

12:21 | آتش‌سوزی در یک کارخانه سیمان همزمان با حمله موشکی یمنی‌ها به تل آویو

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که همزمان با اصابت موشک شلیک شده از یمن به نزدیکی تل آویو، یک کارخانه سیمان در رمله دچار آتش‌سوزی شده است.

12:18 | کنعانی:جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین، ننگ و عار بر پیشانی مدعیان حقوق بشر در غرب است

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: جنایات جنگی صهیونیست‌ها در فلسطین، وصله ننگ و عار بر پیشانی مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب است.

(جزییات بیشتر)

12:13 | افزایش شمار شهدای غزه به 41هزار و 206نفر
وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز شنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته مرتکب 3 مورد کشتار در باریکه غزه شد که به شهادت 24 نفر و زخمی شدن 57نفر دیگر منجر شد.

بنابر این گزارش با احتساب شمار شهدای اخیر، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (15 مهر ماه 1402) تاکنون به ۴۱ هزار و 206 نفر و شمار مجروحان به ۹۵ هزار و 337 نفر رسید.

12:06 |سخنگوی نیروهای مسلح یمن: حملهٔ ما با یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید انجام شد

این موشک مافوق صوت مسافت ۲۰۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد. بیش از ۲ میلیون صهیونیست برای اولین بار در تاریخ دشمن مجبور به فرار به پناهگاه‌ها شدند.

این موشک یک هدف مهم در منطقهٔ یافا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد

12:05 |تکنولوژی جدید یمنی‌ها برای عبور از سامانه‌های موشکی رژیم اسرائیل

منابع یمنی با اعلام اینکه تل‌آویو دیگر نباید روی سامانه‌های ضد موشکی خود حساب باز کند، از استمرار عملیات خود تا زمان توقف جنگ در غزه و کرانه باختری خبر دادند.

(جزییات بیشتر)

12:02 | تصاویری از آتش‌سوزی در شمال جولان اشغالی در پی حمله موشکی حزب الله

1

11:58 | ضربه سخت قسام به اشغالگران اسرائیلی در شرق رفح

گردان‌های قسام اعلام کرد طی عملیاتی ترکیبی در شرق رفح در جنوب باریکه غزه ضربه سختی به نیروهای اشغالگر اسرائیلی وارد کرده است.

قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D۹ را در نزدیکی مسجد عبادالرحمان در محله الجنینه در شرق رفح با راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند و به محض رسیدن نیروهای پشتیبانی دشمن، یک نفربر اسرائیلی را که تعدادی نظامی صهیونیست در اطراف آن حضور داشتند، با راکتی دیگر هدف قرار دادند که طی آن همه این نیروها کشته‌ و زخمی شدند.

11:31 |جنایت وحشیانه رژیم اشغالگر در رفح به روایت تصاویر

کنشگران در فضای مجازی ویدئویی منتشر کردند که در آن، ارتش رژیم صهیونیستی دو جوان فلسطینی غیرنظامی و بی‌دفاع را با موشک هدف قرار داده است.

(جزییات بیشتر)

1

10:45 | المیادین: یمن به هدف قرار دادن یک نقطه در فلسطین اشغالی اکتفا نخواهد کرد

ارتش یمن وعده انجام عملیات‌های دقیق و غافلگیرکننده‌ را داده و به تمام وعده‌های خود بلااستثنا عمل خواهد کرد. تنها یک پاسخ در کار نخواهد بود، بلکه عملیات‌های دقیق، حساب‌شده، راهبردی، منحصربه‌فرد و پیوسته‌ای بعد از پاسخ اولیه صورت خواهد کرد.

1

10:37 | ژنرال صهیونیست: اسرائیل در غزه در حال خونریزی است

ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به ناکامی این رژیم در غزه و بیهوده بودن ادامه جنگ اذعان کرد و گفت که ارتش در این باریکه در حال خونریزی است.

(جزییات بیشتر)

10:23 |

10:18 | تداوم محدودیت‌ها بر فرودگاه صنعا... هدف ائتلاف سعودی چیست؟

ائتلاف سعودی همچنان به ممانعت از فعالیت‌های عادی فرودگاه صنعا ادامه می‌دهد و این فعالیت‌ها را به پروازهای محدودی در هفته کاهش داده که به پیامدهای انسانی نامطلوبی منجر شده است.

(جزییات بیشتر)

1

10:17 | پیام حزام الاسد عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن به زبان عبری:

چه در پناهگاه‌های زیر زمین باشید یا خارج از آن، باید بعد ازظهر امروز به دقت گوش دهید که این رهبر بزرگ که حقیقت را می‌گوید و با صداقت عمل می‌کند، چه خواهد گفت.

همچنین نصر الدین عامر از رهبران انصار الله نیز گفت این موشک هدف خاصی را هدف قرار داده است و بیانیه نیروهای مسلح یمن جزئیات مهمی را اعلام می‌کند و ما یک بانک اهداف مهم و استراتژیک داریم.

10:12 | ارتش صهیونیست:‌ نمی‌توان همه اسرا را از غزه بازگرداند/ نمی‌دانیم جنگ کی تمام می‌شود

رئیس ستاد ارتش اشغالگر گفت: ارتش به هر طریقی برای بازگرداندن اسیران تلاش می‌کند، اما در عملیات نظامی نمی‌تواند همه آنها را بازگرداند (جزییات بیشتر)

09:50 |حزب الله پایگاهی اسرائیلی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد مقر گردان‌های زرهی تیپ ۱۸۸ ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه راویه با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

09:49 | حمله موشکی گسترده به الجلیل علیا

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حدود ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

ارتش اشغالگر تاکید کرد که تعدادی از موشک‌ها را رهگیری کرده است.

09:47 | اصابت یک پهپاد انتحاری به منطقه المطله در شمال فلسطین اشغالی

1

09:24 | استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از پناهجویان آفریقایی در جنگ علیه غزه

روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از پناهجویان آفریقایی استفاده می‌کند.

این روزنامه اشاره کرد عملیات‌هایی که پناهجویان آفریقایی در آن مشارکت می‌کنند، جان آنها را به خطر می‌اندازد.

هاآرتص بیان کرد که رژیم صهیونیستی پناهجویان آفریقایی را با وعده دادن اقامت دائم به آنها در مقابل شرکت در جنگ علیه غزه وسوسه می‌کند اما با این حال بر خلاف و عده‌ای که به این پناهجویان داده، تاکنون به هیچ یک از آنها اقامت نداده است.

09:05 | تعداد مجروحان صیهونیست در حمله موشکی یمن به تل آویو به 9 نفر رسید

09:01 |

08:49 |حمله موشکی از جنوب لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی

منابع عبری زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی از جمله الجلیل خبر دادند.

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک موشک به منطقه المطله در الجلیل علیا اصابت کرده است.

برخی منابع نیز از اصابت یک پهپاد به المطله خبر دادند.

منابع اسرائیلی همچنین از احتمال حمله پهپادی به الجلیل علیا خبر داده و تاکید کردند که آژیر خطر در شهرک کریات شمونا و ۱۰ منطقه دیگر به صدا درآمده است.

08:24 | شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که موشک بالستیک شلیک شده از یمن به منطقه‌ای در ۶ کیلومتری فرودگاه بن‌گوریون در مرکز فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

08:40 | تصاویری از محل اصابت موشک یمنی در تل آویو

1

08:34 | رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موشک یمنی حدود 2000 کیلومتر را طی کرد و 15 دقیقه طول کشید تا به هدف اصابت کرد.

08:08 | حمله موشکی یمن به تل‌آویو

منابع عبری صبح امروز از پرتاب یک یا چند فروند موشک زمین به زمین بالستیک از یمن به سوی مناطق مرکزی اراضی اشغالی خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حمله به ناتوانی در هدف قرار دادن این موشک اذعان کرد و از برخورد آن به تل‌آویو خبر داد.

بنابر اعلام کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی این موشک که از یمن پرتاب شده به منطقه‌ای در نزدیکی یک فرودگاه در تل‌آویو اصابت کرده است.

(جزئیات بیشتر)

1

08:31 |منابع فلسطینی: آژیر خطر در مناطق وسیعی در مرکز فلسطین اشغالی از جمله 20 شهرک و شهر در شرق تل آویو به صدا درآمد.

06:03 | وزیر دفاع یمن: دشمنان شگفتی‌های غافلگیر کننده خواهند دید

وزیر دفاع یمن شنبه شب با هشدار به ائتلاف آمریکایی انگلیسی تاکید کرد که روزهای آینده آبستن شگفتی‌های غیرقابل پیش بینی برای دشمنان خواهد بود.

(جزئیات بیشتر)

پربیننده ترین خبرها