سفر زمینی 3 هواپیما از جده به ریاض جنجال به پا کرد + فیلم

دوشنبه 26 شهريور 1403 - 20:52

سفر زمینی یک‌هزار کیلومتری سه فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی عربستان سعودی از شهر جده به شهر ریاض و اختصاص جایزه برای عکاسی از آن، در محافل سعودی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های این کشور جنجال به پا کرد. 

العالم - عربستان

"ترکی آل الشیخ" رئیس هیات تفریح و سرگرمی عربستان اعلام کرد از بین کسانی که در طول سفر هزار کیلومتری زمینی سه فروند هواپیمای بویینگ 777 خطوط هواپیمایی عربستان از جده به ریاض اقدام به عکس‌برداری و فیلم‌برداری از این رویداد کنند، 6 نفر انتخاب و به هریک از آنها یک دستگاه خودروی لوکس هدیه خواهد شد.

آل الشیخ از مردم خواسته است که اگر تمایل به شرکت در این مسابقه دارند، در مسیر عبور زمینی این هواپیماها از آنها فیلم و عکس گرفته و ارسال کنند.

اعلام این خبر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی عربستان جنجال به پا کرده است.

السعودية

در حالی که برخی با حضور در جاده صحرایی مواصلاتی بین شهرهای جده و ریاض که از چند شهر می‌گذرد، عبور زمینی هواپیماها را با طعنه و کنایه به باد تمسخر گرفتند، برخی دیگر برای برنده شدن در مسابقه، اقدام به عکاسی و فیلم‌برداری کردند.

موضوع عکاسی و فیلمبرداری برای جایزه خشم و نارضایتی گسترده‌ای را به همراه داشته است؛ به‌ویژه اینکه شماری از کسانی که برای عکاسی و فیلمبرادری به امید برنده شدن در مسیر عبور هواپیماها حضور یافته‌اند، معلولان و زنان مسن و نظامیانی بودند که اعضای بدن خود را در جنگ عربستان علیه یمن از دست داده‌اند.

السعودية

برخی فعالان در فضای مجازی با راه اندازی هشتگ "آل الشیخ مردم را خار و خفیف کرد"، به انتقاد از این اقدام او پرداخته و از آن به عنوان "گدایی گروهی" یاد کردند.

در مقابل هم عده ای از این کار آل الشیخ دفاع کرده و گفتند که سعودیها دوستدار تفریح و تبدیل کردن هرگونه مناسبتی به مجالی برای تفریح و سرگرمی - صرف نظر از تلاش برای کسب جایزه- هستند.

پربیننده ترین خبرها