اختلافات با اتحادیه اروپا/ "فون در لاین" امروز از تشکیل کمیسیون جدید خبر داد!

اختلافات با اتحادیه اروپا/
سه شنبه 27 شهريور 1403 - 10:37

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه، با توجه به استعفای ناگهانی یکی از اعضای بانفوذ فرانسوی شاخه اجرایی اتحادیه اروپا، قصد دارد تیم جدید خود را در پارلمان اروپا معرفی کند.

العالم - اروپا

این عضو ارشد اتحادیه اروپا "تیه‌ری برتون" مدیر کسب و کار فرانسوی و کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپاست که پس از انتقاد از رهبری "اورسولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپا، از سمتش استعفا کرده است.

وی که اخیرا هم با ایلان ماسک، میلیاردر و کارآفرین آمریکایی درگیری داشته، تاکید کرده بود "فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپا به صورت مخفیانه به دنبال یک مقام فرانسوی دیگری است تا در کمیسیون بعدی جای او را بگیرد".

برتون در نامه خود تصریح کرد این "مبادله سیاسی" با فرانسه "به دلایل شخصی و بدون بحث مستقیم این موضوع با من انجام شده است و این "شاهد دیگری بر مدیریت مشکوک این کمیسیون است".

استعفای ناگهانی "برتون"، با توجه به اختلافات "فون در لاین" با کشورهای اروپایی بر سر کارنامه سیاست، گمانه زنی ها را تشدید می کند، زیرا او تلاش می کند بین عوامل جغرافیایی و سیاسی تعادل ایجاد کند.

گفتنی است این اعضای پارلمان اروپا هستند که تصمیم می‌گیرند کدام قوانین از مقررات زیست‌محیطی گرفته تا مهاجرت و سیاست‌های امنیتی در سراسر اتحادیه اروپا اعمال شود.

این نهاد همچنین بودجه اتحادیه اروپا را تصویب کرده و بر نحوه هزینه آن نظارت می‌کند.

در حالی که بیشتر وظایف اصلی اکثر پارلمان‌ها قانون‌گذاری است، ۳ نهاد جداگانه اتحادیه اروپا مسئول قانون‌گذاری هستند؛ کمیسیون اروپا تنها شعبه‌ای است که می‌تواند قوانینی را پیشنهاد کند در حالی که پارلمان اروپا و شورای اتحادیه اروپا تصمیم به تصویب یا رد آن‌ها می‌گیرند و هر دو باید برای تصویب قانون توافق کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها