نقشه ی جدید "بیبی" / نتنیاهو به دنبال تشدید تنش در منطقه است

نقشه ی جدید
سه شنبه 27 شهريور 1403 - 12:04

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد"کابینه امور سیاسی و امنیتی بازگشت ساکنان شمال به خانه هایشان" را به عنوان یک هدف جدید جنگ در نظر گرفته است.

العالم - فلسطین اشغالی

این تصمیم در جریان جلسه شورای وزیران که دیروز دوشنبه شب برگزار شد و صبح امروز سه شنبه پایان یافته،اتخاذ گردیده است .

در بیانیه این دفتر آمده است "کابینه سیاسی و امنیتی بامداد امروز اهداف جنگ را به‌روزرسانی کرد که طبق آن، بند "بازگشت امن ساکنان شمال به خانه‌هایشان" اضافه شده و "اسرائیل" عملا برای رسیدن به این هدف به کار خود" ادامه خواهد داد".

این جلسه کابینه که در مقر وزارت امنیت در تل آویو برگزار شد بر محور تشدید درگیری ها با حزب الله و آغاز عملیات نظامی گسترده در جنوب لبنان متمرکز بوده است.

تصمیم کابینه مطابق با انتظارات پیشین هیات وزیران تصمیم فوق را صادر و به اهداف جنگ اضافه خواهد کرد که نشان می دهد اسرائیل به طور جدی در حال بررسی گسترش عملیات نظامی علیه حزب الله و از جمله پیامدهای مختلف این گسترش جنگ و زمان مناسب برای آن است.

پیش از صدور تصمیم کابینه، یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل در نشست خبری با رسانه‌های اسرائیلی گفت "ارتش نمی‌خواهد آنچه در غزه رخ داده است، تکرار شود چون اهداف مشخصی برای جنگ در آن وجود نداشت، به همین خاطر اینبار برخی از اهداف شفاف و روشن را بعنوان معیاری موفقیت عملیات نظامی تعیین کرده است".

این مقام مسئول با بیان اینکه از جمله این اهداف "بازگشت جمعیت، تقویت عمده نیروها در مرز و خروج نیروهای حزب الله از منطقه مرزی" است، تاکید کرد: باید برای نبردی طولانی آماده شویم که ممکن است خسارات زیادی به بار آورد".

یوآو گالانت، وزیر جنگ "اسرائیل" نیز دیروز دوشنبه با اشاره به گسترش جنگ در لبنان ادعا کرد "تنها راه موجود برای بازگشت ساکنان شمالی ما از طریق "عملیات نظامی" علیه حزب الله است، چون دیگر فرصتی برای دستیابی به توافق با آنها باقی نمانده است."

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه پس از دیدار با آموس هوکشتاین، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی و سرمایه گذاری، گفت "بازگرداندن ساکنان شمال بدون تغییر اساسی در وضعیت امنیتی ممکن نیست".

شایان ذکر است سفر هوکشتاین به منطقه برای بحث در مورد تشدید تنش‌های امنیتی در منطقه مرزی با لبنان انجام می‌شود، جایی که ارتش صهیونیستی از 8 اکتبر گذشته تاکنون و در پس‌ کشتار در غزه، در حال تبادل حملات با نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان و تهدید به گسترش درگیری و تبدیل به یک جنگ منطقه ای است در حالی که آمریکا ادعا می کند در تلاش برای یافتن راهی دیپلماتیک برای خروج از این بحرانی بوده که ده ها هزار نفر از ساکنان دو طرف مرز را مجبور به تخلیه خانه های خود کرده است.!!!

پربیننده ترین خبرها