گزارش العالم از آخرین تحولات حمله پیجری رژیم صهیونیستی به لبنان/ شهادت 11 نفر، جراحت شدید ٢٠٠ تن و مرخص شدن ١٨٠٠ نفر از بیمارستان

چهارشنبه 28 شهريور 1403 - 14:51

پس از حمله پیجری جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به لبنان که به شهادت و مجروح شدن شمار زیادی از شهروندان لبنانی منجر شد، این کشور اکنون صحنه عزدارای و خشم شدید مردمی است.

العالم - لبنان

‌خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان در گزارشی اعلام کرد شمار مجروحان ناشی از حمله جنایتکارانه پیجری به حدود ٣ هزار نفر رسیده است؛ ١٨٠٠ نفر پس از مداوا از بیمارستان مرخص شده‌اند اما ٢٠٠ نفر به دلیل شدت جراحات هنوز تحت درمان هستند. تعداد شهدا نیز به ١١ نفر رسیده است.

بنابر این گزارش،‌حزب الله امروز (چهارشنبه) آماده تشییع پیکر شهدای خود در ضاحیه جنوبی می‌شود این در حالی است که وزیر آموزش لبنان همه مدارس این کشور را تعطیل کرد. سندیکا‌های کارگری هم از همه موسسات و مراکز کاری و اشتغال در این کشور خواستند به نشانه محکومیت این جنایت، دست از کار بکشند.
‌به گزارش خبرنگار العالم، این جنایت با واکنش‌های گسترده‌ای در داخل لبنان رو‌به‌رو شده است. نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور گفت این جنایت بیانگر دشمنی بی‌حد و اندازه رژیم صهیونیستی است. نجیب میقاتی، رئیس کابینه اداره امور لبنان هم با حضور در مراسم عزاداری در برج البراجنه تصریح کرد که این جنایت بی‌پاسخ نمی‌ماند. وزارت‌خانه‌ها و نیرو‌های سیاسی لبنان نیز با اعلام مراتب همبستگی عمیق خود، خواستار حفظ وحدت ملی در برابر این حملات سایبری بی‌سابقه شدند.

خبرنگار العالم به بیانیه حزب الله که رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت دانسته است، اشاره و خاطرنشان کرد که حزب الله تهدید کرده است که پاسخ این جنایت از جایی که رژیم صهیونیستی فکرش را نمی‌کند، داده می‌شود.

بنابر این گزارش با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به‌خصوص به مناطق جنوبی لبنان، اوضاع کنونی این کشور همچنان متشنج است.

پربیننده ترین خبرها