لحظه به لحظه با ۳۴۹ مین روز حملات به غزه

لحظه به لحظه با ۳۴۹ مین روز حملات به غزه
پنج‌شنبه 29 شهريور 1403 - 09:44

نیروهای اشغالگر صهیونیستی با ده ها حمله هوایی و توپخانه ای به ارتکاب جنایت کشتار جمعی در باریکه غزه برای ۳۴۹ مین روز متوالی ادامه می دهند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، جنگنده ها و توپخانه های ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنج شنبه) هم به حملات خود به مناطق مختلف باریکه غزه ادامه دادند و منازل و خیابان ها و مراکز اسکان آوارگان را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر آن ، ده ها تن شهید و مجروح شدند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی همچنین در ادامه تجاوز به رفح ‌، به تجاوز گسترده زمینی خود به بسیاری از مناطق رفح ادامه دادند و حملات هوایی و توپخانه ای را در رفح اجرا کردند که ده ها شهید و زخمی برجای گذاشت.

نیروهای اشغالگر بامداد امروز با دو گلوله توپخانه ای بلوک ۳ در اردوگاه البریج در مرکز باریکه غزه را هدف قرار دادند.

بمباران یک ساختمان مسکونی متعلق به خانواده الداعور در نزدیک شرکت برق در محله الصبره در جنوب شهر غزه ، ۵ شهید و تعدادی زخمی برجای گذاشت.

همچنین حمله به منزل خانواده بارود در اردوگاه البریج در مرکز باریکه غزه ،‌‌ به شهادت ۳ شهروند و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد.

در اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه نیز، ۴ شهروند بر اثر حملات جنگنده های رژیم اشغالگر شهید شدند.

همچنین در ادامه حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، توپخانه این رژیم، محله «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه را به شدت گلوله باران کرد.

همچنین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق واقع میان «القراره و الزنه» در شرق خان یونس به تیراندازی گسترده علیه فلسطینیان اقدام کردند.

درهمین حال منابع خبری گزارش دادند که 13 فلسطینی از جمله تعدادی زن و کودک در حملات شب گذشته (چهارشنبه)‌ در شمال و جنوب باریکه غزه به شهادت رسیدند.

همچنین منطقه الرمال و برخی مناطق دیگر در شهر غزه از سوی جنگنده های اسرائیلی بمباران شد.

همزمان ارتش اشغالگر صبح امروز چند ساختمان را در مناطق جنوبی شهر غزه تخریب کرد.

بالگردهای اسرائیلی نیز به سمت اردوگاه «البریج» در مرکز غزه آتش گشودند.

اشغالگران مدرسه آوارگان در «الشجاعیه» در شرق شهر غزه را نیز هدف قرار دادند که بر اثر آن هشت فلسطینی شهید شدند که در میان آنها ۵ کودک و دو زن به چشم می خورند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه که دیروز (چهارشنبه) منتشر شد،‌ از هتفم اکتبر گذشته (15 مهر ماه 1402) تاکنون ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر در غزه به دست اشغالگران شهید و ۹۵ هزار و ۵۵۱ نفر نیز در مناطق مختلف این منطقه زخمی شده اند.


گزارش لحظه به لحظه از ۳۴۹ مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری:

19:40| گردان‌های قسام تصاویری از هدف قرار دادن تجهیزات ارتش اشغالگر در اطراف شرکت ارتباطات در غرب بیمارستان الکویتی در شهر رفح واقع در جنوب باریکه غزه منتشر کرد.

فیلم

18:35| هلاکت دو نظامی صهیونیست در حملات حزب الله

رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در حملات حزب الله در شمال 2 نظامی اسرائیلی کشته شدند.

ارتش اشغالگر اعلام کرد که فرمانده یک گروهان در یگان پشتیبانی و یک نظامی در تیپ گولانی در جبهه شمال کشته شدند و یک نظامی دیگر به شدت مجروح شد.

17:31| سیدحسن نصرالله:

تروریسم سایبری اسرائیل در لبنان و جهان بی‌سابقه است/ انفجار تجهیزات الکترونیکی، اعلام جنگ علیه لبنان است/ مقاومت لبنان هرگز از حمایت از غزه دست نخواهد کشید/ رژیم اشغالگر برای جنایت اخیر قصاص خواهد شد

: کشتار دو روز گذشته یک جنایت جنگی است و اعلام جنگ علیه لبنان است، رژیم به‌دنبال به شهادت رساندن هزاران نفر در لبنان بوده است و این جنایت نیز در کارنامه سیاه آن‌ها ثبت شد.

17:17| محاصره 500 دانش‌آموز در مدارس جنین توسط صیونیست‌ها

نظامیان رژیم صهیونیستی حدود 500 دانش آموز در مدارس قباطیه در جنوب جنین را محاصره کرده‌اند.

منابع فلسطینی ویدئویی از ترس و هراس دانش‌آموزان در مدارس محاصره شده در جنین منتشر کرده‌اند.

16:04| 37 شهید و 2931 مجروح آخرین آمار انفجارهای تروریستی در لبنان

وزیر بهداشت لبنان آخرین آمار از شمار شهدا و زخمی‌های انفجارهای تروریستی ناشی از تجهیزات ارتباطی در لبنان، در روزهای 17 و 18 سپتامبر را اعلام کرد.

فراس الابیض تعداد شهدای حادثه تروریستی 17 سپتامبر را 12 نفر و مجروحان را 2323 نفر اعلام کرد.

وی همچنین خبر داد که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت از حادثه تروریستی 18 سپتامبر 25 نفر به شهادت رسیدند و 608 نفر دیگر مجروح شدند.

۱۲:۴۵| بازداشت یک اسرائیلی به اتهام تلاش برای ترور نتانیاهو، گالانت و رئیس شاباک
رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که ایران یک اسرائیلی را برای ترور نتانیاهو، یواو گالانت و رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی "شاباک" استخدام کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی و شاباک اعلام کردند که ماه آگوست گذشته یک اسرائیلی را که با نهادهای اطلاعاتی ایران در ارتباط بوده، بازداشت کرده‌اند.

۱۲:۳۰| ژنرال سابق اسرائیلی: ارتشی که نتوانسته حماس را نابود کند، نمی تواند حزب الله را شکست دهد

روزنامه هاآرتص مقاله ای را به نقل از اسحاق بورک ژنرال سابق اسراییلی با عنوان "ارتش اسرائیل که نتوانست حماس را نابود کند... نمی تواند حزب الله را شکست دهد" منتشر کرده است.

۱۲:۰۰|واکنش دبیرخانه کنفرانس دائمی بین‌المللی حمایت از فلسطین:

ملت لبنان از این جنایت‌ها هرگز نخواهد هراسید/ محاکمه سران صهیونیست اجتناب‌ناپذیر است

دبیرخانه کنفرانس دائمی بین‌المللی حمایت از فلسطین در مجلس شورای اسلامی، با صدور بیانیه ای به جنایت اخیر صهیونیست‌ها در لبنان واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن این جنایت با مردم لبنان ابراز همدردی کرد.

۱۱:۳۰| آتشباری صبحگاهی حزب الله علیه پایگاه «المرج» / یک نظامی صهیونیست کشته شد

حزب الله لبنان از حمله صبح امروز به یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان اشغالگر خبر داد.
۱۱:۰۰|اسامه حمدان، از رهبران سیاسی حماس، در سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی تقریب مذاهب:

ابتدا سلام رهبران و مجاهدان حماس علی الخصوص برادر سنوار را به شما می‌رسانیم.

فلسطین یکی از عناوین مهم در وحدت اسلامی است. فلسطین قبله اول مسلمانان است.

مردم ما، با درد شدید و تقدیم بیشتر از یک هشتم مردم خود به عنوان شهید، از مقاومت دست نکشیده، و ادامه خواهد داد.

مقاومت در میدان، یک مقاومت واحد است، حتی اگر اسم‌ها و عناوین متنوعی داشته باشد.

۱۰:۳۵|حمایت سازمان همکاری اسلامی از قطعنامه سازمان ملل درباره پایان اشغال فلسطین

سازمان همکاری اسلامی از تصویب قطعنامه تاریخی در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر غیر قانونی بودن اشغال اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، استقبال کرد.

06:50 | هک گوشی ها؛ هزاران اسرائیلی پیامک «هشدار اضطراری» دریافت کردند
شبکه کان ۱۱ رژیم صهیونیستی اعلام کرد هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی از دریافت پیامک‌های هشداری خبر می‌دهند که از آنها می‌خواهد به مناطق امن منتقل شوند.

ارتش اسرائیل با رد ارسال این پیامک مدعی شده که احتمال دست داشتن ایران در پشت پرده هک و ارسال شبکه مخابراتی سرزمین‌های اشغالی در دست بررسی است.

05:54 |رسانه آمریکایی: اسرائیل مسئول حملات دستگاه‌های ارتباطی در لبنان است


شبکه خبری ان‌بی‌سی در گزارشی نوشت: دو مقام آمریکایی که خواستند نام آنها فاش نشود، اعلام کردند که اسرائیل مسئول حملات از طریق دستگاه‌های ارتباطی «پیجر» در لبنان است.(جزییات بیشتر)


05:12 | استقبال حماس از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه اشغال فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی حماس از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل که طی آن خواستار پایان اشغال اراضی فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی شده، استقبال کرد.

این جنبش تاکید کرد که تصویب این قطعنامه بیانگر اراده حقیقی بین‌المللی در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آن و در راس آن حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس است.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها