گزارش العالم از قلب حادثه در ضاحیه جنوبی بیروت + ویدیو

جمعه 30 شهريور 1403 - 18:37

خبرنگار العالم در بیروت گزارش داد ضاحیه جنوبی بیروت صحنه حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق غیر نظامی است. در این حملات آپارتمانی در یکی از ساختمان‌های شهر هدف قرار گرفت. همچنین یک ساختمان چهار طبقه به طور کامل ویران شد.

العالم - لبنان

به گزارش خبرنگار العالم در این حملات یک ساختمان به طور کامل ویران شد. شمار زیادی آمبولانس و دفاع مدنی در این منطقه حاضر شدند. کما اینکه شمار زیادی از شهروندان برای کمک به تیم‌های امداد و نجات و کادر پزشکی و نجات افراد زنده از زیر آوار خود را به محل حمله رساندند.\

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا کرده‌اند که هدف این حمله‌ها، یکی از شخصیت‌های ارشد حزب الله بوده است. اما سازمان اطلاعات لبنان تصریح کرد که برای دریافت اطلاعات صحیح باید منتظر بیانیه رسمی حزب الله باشیم.

به گفته خبرنگار العالم در منطقه الجاموس شاهد ویرانی گسترده‌ای هستیم و تیم‌های امداد و نجات و اتش نشانی در محل حضور یافته‌اند. وی تصریح کرد که منطقه الجاموس یک منطقه تجاری و پر جمعیت در مرکز ضاحیه جنوبی است.

به گزارش خبرنگار العالم شماری از اهالی که در ساختمان‌های مجاور حضور داشتند، هر انچه را که م یتوانستند با خود برداشته و محل را به‌سرعت ترک کردند و کودکان از شدت ترس به خود می‌لرزیدند. خودرو‌های امداد و نجات و دفاع مدنی همچنان به تلاش‌های خود برای نجات ادامه می‌دهند. بیش از ٢٠ دستگاه امبولانس ظرف چند دقیقه خود را به محل رساندند.

خبرگزاری لبنان نیز اعلام کرد یک فروند جنگنده اف ٣۵ اسرائیلی با دو موشک اپارتمانی را در محله‌ای پر از ساختمان‌های مسکونی و پر ازدحام هدف قرار دادند. رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده‌اند که هدفشان، ترور ابراهیم عقیل، فرمانده عملیات ویژه حزب الله بوده است.

سایت اسرائیلی واللا ادعا کرد که طبق برآورد‌های اولیه، حمله جنگنده‌های رژیم در زمان برگزاری جلسه رهبران و فرماندهان حزب الله صورت گرفته است در‌حالی‌که کانال ١٣ این رژیم به نقل از یک مقام عالیرتبه اعلام کرد که این رژیم مشی واضحی را در پیش گرفته و حملات آن ادامه خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها