گزارش تصویری العالم از مراسم سالگرد "کشتار صبرا و شتیلا" در لبنان

جمعه 30 شهريور 1403 - 19:48

لبنان با حضور هیئت‌های از کشور‌های عربی و غیر عربی، ٤٢ مین مراسم سالگرد جنایت رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان فلسطینی و لبنانی در اردوگاه صبرا و شتیلا را برگزار کرد.

العالم - لبنان

در شانزدهم سپتامبر ١٩٨٢ فلسطینی‌ها تلخ‌ترین پاییز شکست و آوارگی را تجربه کردند. ظرف ٣ روز رژیم صهیونیستی با کمک مزدوران خود در لبنان جنایت هولناکی را علیه فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها در اردوگاه صبرا و شتیلا مرتکب شد. در این جنایت، بیش از سه هزار نفر به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

"عطا الله حمود" معاون پرونده فلسطین در حزب الله گفت: "این دشمن همه خطوط قرمز و مرز‌های جنایت را درنوردیده و با قتل عام عمدی کودکان و زنان و مردان، فجیع‌ترین جنایت را مرتکب شد. "

در ٤٢ مین سالگرد این جنایت، شهرداری الغبیری در بیروت مراسمی را با حضور یک هیئت اروپایی از کمیته "مباد که فراموش کنیم" برگزار کرد. پس از پایان کنفرانس اعضای این هیئت، در راهپیمایی مردمی به سمت مزار شهدای صبرا و شتیلا شرکت کردند.

جسم از بین می‌رود اما تاریخ و حافظه پا بر جا می‌مانند؛ این حقیقتی است که فلسطینی‌ها با این مراسم آن را اثبات می‌خواهند.

"مصطفی بی‌رم" وزیر کار لبنان گفت: "ما با مقاومت معادله جدیدی را پایه ریزی می‌کنیم؛ من مقاومت می‌کنم پس هستم و به‌عنوان یک انسان، حق زندگی دارم. من به این دشمن اجازه نمی‌دهم این حق را از من بگیرد".

پربیننده ترین خبرها