میقاتی: حملات پیاپی اسرائیل، جنگ نسل‌کشی است

میقاتی: حملات پیاپی اسرائیل، جنگ نسل‌کشی است
دوشنبه 2 مهر 1403 - 14:58

نخست‌وزیر موقت لبنان اعلام کرد تجاوزات پیاپی رژیم صهیونیستی علیه لبنان به‌مثابه جنگ نسل‌کشی است و هدف آن تخریب روستاها و شهرک‌های لبنانی است.

العالم - لبنان

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان خاطرنشان کرد تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، جنگ نسل‌کشی و نقشه‌ای با هدف تخریب روستاها و شهرک‌هاست.

براساس گزارش اسکای نیوز، میقاتی در ادامه تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا جنگ جدید اسرائیل را متوقف کنیم و تا حد امکان از رفتن به سمت سرنوشتی نامعلوم جلوگیری کنیم.

در همین حال منابع رسانه‌ای ظهر امروز (دوشنبه) از حمله موشکی و پهپادی شدید حزب‌الله به مناطقی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز حملات تجاوزکارانه خود به جنوب لبنان را تشدید کرده است.

طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، از ساعات اولیه صبح امروز تا بدین لحظه حدود ۳۰۰ حمله به جنوب لبنان انجام شده است. ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که قصد تشدید جنگ با حزب‌الله را دارد.

به گزارش ایسنا، از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمالی می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها