اتحادیه جهانی علمای مسلمان: لبنان و غزه را همچون طعمه برای اسرائیل رها نکنید

اتحادیه جهانی علمای مسلمان: لبنان و غزه را همچون طعمه برای اسرائیل رها نکنید
دوشنبه 2 مهر 1403 - 17:11

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای خطاب به کشورهای مسلمان متذکر شد: "رها کردن لبنان یا باریکه غزه همچون طعمه آسانی برای اهداف اسرائیل شرعا جایز نیست."

العالم - فلسطین اشغالی

"شیخ دکتر علی محی‌الدین قره‌داغی" رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، امروز- دوشنبه- در بیانیه‌ای تاکید کرد: «جایز نیست لبنان یا باریکه غزه را همچون طعمه آسانی برای اهداف اسرائیل واگذاریم.»

وی وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژيم صهیونیستی و گروه افراطی‌اش شد.

از صبح روز دوشنبه تاکنون در نتیجه "گسترده‌ترین و خشن‌ترین" حملات هوایی ارتش اشغالگر به لبنان 100 نفر شهید و بیش از 400 نفر زخمی شده‌اند و هم‌زمان درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله از 8 اکتبر گذشته، به موازات جنگ ویرانگر در باریکه غزه ادامه دارد.

قره‌داغی در این بیانیه تصریح کرد: آنچه امروز در لبنان اتفاق می‌افتد، حمله آشکار به خاک یک سرزمین و مردم آن، تخریب خانه‌های مردم و کشتار غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان است.

وی افزود: این جنگ بخشی از سیاست نتانیاهو و گروه راست‌افراطی او برای گسترش اسرائیل است که شامل بیت المقدس، کرانه باختری، غزه و بخشی از لبنان و اردن می‌شود.

قره‌داغی ادامه داد: مخالفت ما با سیاست‌های حزبی برخی از احزاب لبنانی یا فلسطینی این حق را به ما نمی‌دهد که از حمله متجاوزانه به مردم، حمایت کنیم. ما نباید به هیچ بهانه‌ای از حمله به مردم لبنان یا فلسطین خوشحال شویم.

وی ادامه داد: ما نباید با تفرقه، لبنان یا غزه را به عنوان طعمه‌ای آسان برای اسرائیل رها کنیم. دشمن صهیونیستی به خاطر اختلاف نظر فرقه‌ای یا سیاسی میان مسلمانان، هرگز در نسل‌کشی آنها تفاوتی قائل نمی‌شود و از نگاه صهیونیست‌ها هر کس با آنها نباشد، مخالف ایشان و ضد یهود است.

وی تاکید کرد: این تجاوز یک حمله آشکار است و مسلمانان و دولت‌هایشان باید برای جلوگیری از آن تلاش کنند.

وی به عنوان رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، از ملت اسلامی و عربی خواست که در مقابل تجاوزات و نسل‌کشی صهیونیستها به وظیفه خود عمل کنند.

قره‌داغی معتقد است شرعا باید به صورت متحد در برابر پروژه صهیونیستی و نسل‌کشی توسط صهیونیست‌ها در هر کشوری ایستاد.

پربیننده ترین خبرها