برزیل: تمام ملت فلسطین در حال مجازات شدن هستند

برزیل: تمام ملت فلسطین در حال مجازات شدن هستند
چهارشنبه 4 مهر 1403 - 07:42

رئیس‌جمهور برزیل در سخنرانی خود در مجمع‌عمومی سازمان ملل بر ضرورت اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد، و گفت که ملت فلسطین در معرض مجازات دسته‌جمعی هستند و آن‌چه درحال روی‌دادن است مانع از دستیابی به توافق برای آزادی اسیران و آتش‌بس می‌شود.

العالم - آمریکا

«لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در مجمع‌عمومی سازمان ملل بر ضرورت اصلاح ساختار شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد و گفت: تمام ملت فلسطین در معرض مجازات دسته‌جمعی هستند.

وی اضافه کرد: «شورای امنیت سازمان ملل باید اصلاح شده و توسعه یابد و طی آن باید برای کشور‌های آمریکای لاتین و آفریقا امکان عضویت در این شورا فراهم شود».

رئیس‌جمهور برزیل اضافه کرد: «منشور سازمان ملل متحد باید اصلاح شده تا بتواند تغییرات مطلوب را ایجاد کرده و به صلح و امنیت بین‌المللی دست‌یافت».

لولا داسیلوا افزود: «منشور کنونی سازمان ملل با چالش‌هایی که بشر با آن مواجه بوده مقابله نکرده و تا کنون شاهد آن نبوده‌ایم که یک زن به سِمت دبیرکل سازمان ملل دست یابد».

وی گفت: «تمام ملت فلسطین در معرض مجازات دسته‌جمعی هستند و آنچه در حال روی‌دادن است مانع از دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس می‌شود».

پربیننده ترین خبرها