ابراهیم قبیسی فرمانده ارشد حزب‌‌الله لبنان کیست؟

ابراهیم قبیسی فرمانده ارشد حزب‌‌الله لبنان کیست؟
چهارشنبه 4 مهر 1403 - 10:12

ابراهیم محمد قبیسی ملقب به حاج ابو موسی تعدادی از تشکیلات موشکی در مقاومت اسلامی را فرماندهی می کرد.

العالم ـ لبنان

سردار مجاهد ابراهیم محمد قبیسی ملب به «حاج ابوموسی» بعدازظهر دیروز (سه شنبه) در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت در راه آزادی بیت المقدس به شهادت رسید.

حزب الله بامداد چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «ابراهیم محمد قبیسی» ملقب به «حاج ابوموسی» از فرماندهان مقاومت اسلامی لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

این شهید متولد ۱۹۶۲ میلادی و از ساکنان شهرک «زبدین» در جنوب لبنان بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه یک ساختمان در محله «الغبیری» در ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردند.

در این حمله یک ساختمان ۶ طبقه هدف قرار گرفت که ۳ طبقه از این ساختمان تخریب شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این حمله «ابراهیم قبیسی» فرمانده یگان موشکی حزب الله را به همراه دست‌کم دو فرمانده دیگر این یگان ترور کرده است.

ابراهیم قبیسی کیست؟

درباره شهید سردار مجاهد ابراهیم محمد قبیسی «حاج ابوموسی» متولد 10/10/1962 در شهر زبدین در جنوب لبنان است که از آغاز راه اندازی مقاومت اسلامی در سال 1361 به صفوف مقاومت پیوست.

وی در ساختارهای مقاومت اسلامی به مسئولیت های سازمانی رسید و دوره های عالی رهبری زیادی را گذراند. او بسیاری از عملیات های مقاومت اسلامی علیه اشغالگران صهیونیست را به ویژه در محور منطقه ای که بین سال های 1998 تا 2000 مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نظارت و برنامه ریزی کرد.

او بین سال های 2001 تا 2018 مسئولیت واحد نظامی بدر (شمال رودخانه لیتانی) را بر عهده گرفت. رهبری تعدادی از تشکیلات موشکی مقاومت اسلامی را بر عهده داشت.

شهید قبیسی به دنبال حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز سوم مهر ۱۴۰۳ ( 24/9/2024 ) به منطقه ضاحیه در حومه جنوبی شهر بیروت به شهادت رسید.

پربیننده ترین خبرها